Singapore

24 februari 2010 - Singapore, Singapore

Lieve allemaal , vanuit onze hotelkamer , acht verdiepingen hoog , zien we beneden het groen 'gouden'dak van een tempel voor Buddah , en rechts een Hindoetempel . Ik moest even aan Paulus denken in Athene ! We waren hier dinsdagavond om ongeveer 10 uur in het hotel , na een heel fijn afscheid op Perth airport van onze kinderen en kleinkinderen . We hadden er echt de tijd voor genomen om daar om de beurt ook foto's van te nemen en gingen toen al zwaaiend de hal binnen voor de douane. En toen begon het feest , terwijl Rolf, Chris en de kinderen dachten dat nu de koffers waren ingecheckt ,  alles met ons verder wel van een leien dakje zou gaan, werden wij er beiden door de strenge douane daar ,uitgepikt , alles van onze handbagage werd overhoop gehaald . Daarna gingen we aan de gang om het er weer in te proppen (had ik daar nou zo zorgvuldig voor ingepakt ?!) en toen stonden er ineens uit het niets twee boze grondstewardessen voor ons , waar wij hier en de gunter bleven want het vliegtuig wachtte op ons , en het moest nu, nu nu, nu vertrekken ! We sleepten onze bagage mee zo goed en zo kwaad als het ging , ...toen ik wéér door een douane vlakbij een uitgang werd gesommeerd om de handbagage terug te zetten op een desk, nee , nee , riep ik , maar hij  'ja , ja ',waarop  wij  samen met die 2 stewardessen toekeken hoe hij met een apparaat 'voelde' of er scherpe dingen in zaten, volkomen overbodig ,was al gedaan, (machtsmisbruik) ... We holden weer verder , roltrap op en af , onderwijl foeterde naast mij die stewardes degene ons had ingecheckt, ze had het nog zó gezegd aan ons hoe laat wij zelf moesten inchecken, en ik riep sorry sorry , ja het is onze fout ', en zei ze , jullie koffers waren omdat je er nog steeds niet was weer uit het ruim gehaald , dus het is nog zeer de vraag of ze nog wel meekunnen met deze vlucht . toe maar dacht ik , dat ook nog ... Gelukkig , in het vliegtuig waren ze heel aardig en behulpzaam . En na een 5 minuten vertrok het vliegtuig inderdaad  naar Singapore , met of zonder onze koffers . Onderweg las ik in de engelse vertaling van het boek van Corrie ten Boom ,'In my Fathers house', precies de goede lectuur als je zo met hartkloppingen op je stoel zit, een aanrader hoor ! Maar in Singapore zagen we al vanuit de verte onze grootste rode koffer liggen op de lopende band . En toen was ook dit avontuur weer goed afgelopen, en dankten we onze hemelse Vader  daarvoor en voor een veilige aankomst hier . Patricia , haar man en de baby stonden ons al op te wachten , en zij brachten ons in ons hotel in het centrum van de stad . (Straks komen zij ons halen rond zeven uur 's avonds voor diner) en morgen hopen we met hen wat van Singapore te gaan bekijken . Vandaag hadden we een bijkom dag , en het was heel leuk in de omgeving van het hotel , we troffen de maandelijkse inheemse markt vlak voor de deur , met versierde kramen en straten, veel rood , en een reuzen gouden buddah, die door de chinese voorbijgangers over zijn weelderige vormen werd geaaid , een apart gezicht , en ze keken er allemaal heel erg blij bij , alsof ze er zelf beter van werden ...De mensen zijn allemaal vriendelijk , net als trouwens in Australia . En in tegenstelling tot wat er gezegd was , was het tot nog toe hier erg goedkoop . Dat was vooral fijn omdat we nog een vervanger nodig hadden voor een heel onhandig handbagage karretje . Het kostte omgerekend maar 7 euro .... Dit is tot zover in grote lijnen wat we hebben meegemaakt , daartussen zitten de kleine vaak heel mooie dingen die zich vooral laten vertellen . De foto's van hier , aan het uploaden er van hoop ik nog toe te komen hier , en anders wat later ! Jullie zien het wel . Sterkte met de grijze luchten , om van de rest maar te zwijgen .. We zeggen in ieder geval van harte tot ziens in Nederland ! Andries en Trudy

1. Hettie:
    24 februari 2010
    Wat een ellende, brings back memories van mijn 'gedoe' met reizen, en nee, daar word je niet blij van! En dat bij jullie die altijd zo precies zijn met tijden, ramperig, dat soort ervaringen! gelukkig kunnen jullie nu weer even genieten van Singapore, klinkt allemaal als pure verwennerij voor de zintuigen.
    Goede dagen gewenst en tot zaterdag,
    kus van het
  2. Wilme:
    24 februari 2010
    Kinderen mensen wat een geschiedenis weer. Hahaha dan weet ik weer zo zeker dat ik echt niet die kant op ga. Geef mij maar Hollandse kaaskoppen!!

Veel plezier nog in Singapore en wanneer zijn jullie weer in Nederland (als alles goed gaat)?

Liefs, Wilme
  3. Hettie:
    25 februari 2010
    Ze komen zaterdagochtend aan, Wilme! Liefs van Hettie
  4. Ria van der Kooij:
    26 februari 2010
    Hahahahahah, Trudy!!!
    Je zou columniste kunnen worden, echt waar, hihi
    Liefs en tot ziens in Nederland; Ria
  5. Jeanne de Roon:
    26 februari 2010
    Wat een onderneming zeg, wat fijn dat alles goed is gekomen!
    Heel veel liefs en tot gauw ziens, jullie zussie Jeanne