vervolg ; 'inpakken '

19 februari 2010 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal , we kregen weer een nieuwe dag , en hopen voor jullie het zelfde . Grappig idee was dat steeds ,dat wij hier in het oosten van de wereld zitten , waardoor wij 7 uur eerder opstaan dan jullie. We zijn onze boodschappen in Rockingham gaan doen , dan konden we daar aan het strand koffie drinken. Het zou weer een hete dag worden , maar ook bewolkt , en dat zorgde samen met de wind voor een koele morgen aan zee . Maar hier in Mundijong was het niet zo koel hoor . Dus zorgt de airco nu weer voor ons voor lagere temperaturen . Jullie denken misschien wel o, o, die hitte , maar je went er aan, (enigzins) en het heeft voor mij echt wel wat goeds uitgewerkt ! Sinds de chemo had ik het altijd zo koud, dat ik ook in de zomer overal een kruik bij me moest hebben , en altijd b.v. panty's aan . Die hoge temperaturen hebben er voor gezorgd dat ik dat allemaal nu achterwege kan laten , en zo is er wel meer te noemen wat positief gewerkt heeft door de Australische zon ! Maar de overgang naar Nederland zal wel groot zijn , en omdat we met warm weer weggingen op 1 september uit Holland hadden we onze jassen vergeten ,  ook denkend aan de keren dat er eind februari al milde temperaturen kunnen zijn , we hebben wel  respectievelijk ieder een warme trui en vest bij ons , maar dat is nu niet genoeg . De kinderen zullen wel wat meenemen , maar ik denk nu ook aan mijn zomerschoenen, en thuis staan mijn warme laarzen ..., maar ach als  we maar eenmaal in een auto zitten dan zal de kou wel meevallen . We gaan zo voor jullie de foto's up-loaden van de kleinkinderen vorige vrijdag bij ons thuis en die braai , (BBQ) met Afrikaners in Armadale , samen met Rolf en Chris en de kinderen , daar was ok een zwembad , en o ja ook foto's van het zwembad hier bij onze buren , het afscheid van Rosete , (die jonge vrouw uit Tanzania), en een bezoek aan een vriendin in wiens tuin we 's avonds een kangeroe tegenkwamen , en deze ging dit maal niet op de vlucht ! We hopen dat jullie er weer van genieten . Wij gaan ook verder met opruimen  en inpakken, vanavond komen Rolf en Chris bij ons is de bedoeling, en morgenochtend willen de mannen nog gaan vissen voor de laatste keer in dit halve jaar , in de middag wil de broer van Andries nog een keer komen. En na de zondag zien we wel hoe voorspoedig het gaat met inpakken enz. ,misschien kunnen we nog wel een keer naar de zee ? We leven bij de dag ! Ik lees nu in een engelse vertaling van  3 boeken (in één) van Corrie Ten Boom , mooie opbouwende levensverhalen , en goed voor mijn engels ook . En tot slot  danken wij jullie , kinderen kleinkinderen , familie en (dikke) vrienden voor jullie voortdurend hartelijk meeleven en goeie wensen voor onze thuisreis  ! Mijn zussen wil ik even noemen, omdat ik weet dat zij hier ook zo graag eens bij onze kinderen , ook hún familie , om een hoekje zouden willen kijken , toch , Jeanne en Wilme  ? (mijn broer houdt niet zo van vliegen ....) zeg zullen we sparen voor een andere keer , korter en samen met ons ? Wie weet wat er nog mogelijk is D.V. ?! Wij hopen en bidden ook dat het allemaal goed mag gaan met ons tijdens de reis , want het is toch niet niks je over te geven aan zo'n vliegtuig en zijn (haar?) bestuurder . Tegelijk denk je dan , geen nood , God heeft ons onder zijn hoede en bescherming. Veel liefs weer en onze hartelijke groeten , en nogmaals tot ziens , jullie Andries en Trudy

1. Annet:
    19 februari 2010
    Lieve Trudy en Andries, ik wens jullie een behouden terugreis. Ik heb met veel plezier al jullie avonturen gelezen. Wat hebben jullie veel meegemaakt. En wat een warmte, letterlijk en figuurlijk, om jullie heen! Geniet van deze laatste dagen en voor nu vast: Welkom terug in Nederland!
    Liefs Annet
  2. Erik & Sigrid:
    Lieve mensen,

Wat is het prachtig om iedere keer weer jullie verhalen te lezen en te ontdekken dat jullie een half jaar zo lekker hebben kunnen genieten. We genoten een beetje mee. Helemaal omdat het mij (E) zo geweldig lijkt om daar ook nog eens een keer een kijkje te nemen.

Helaas zullen jullie Nederland niet inglijden. Waar de meesten van ons zo vurig op hebben gehoopt is gebeurd.... het heeft warm water geregend gisteravond en vanacht. Misschien voor jullie een teleurstelling, maar de meeste Nederlanders zijn er ondertussen wel 'klaar mee'.

We wensen jullie een hele goede reis terug en een fijne stop in Singapore. Hopelijk tot snel weerziens!

Hartelijke groeten van ons
  3. Wilme:
    19 februari 2010
    Wat vreemd... nu ik hier een reactie wilde schrijven moest ik opeens weer mijn naam, emailadres en evt website invullen. Dat moest ik anders niet, alleen de eerste keer. Nou ja, heb ik gelijk gebruik gemaakt van deze gelegenheid om een andere website onder de aandacht te brengen. I.p.v. mijn bed and breakfast website nu de website van ons metselbedrijf. Kleine hint naar iedereen: kom op, ga eens flink verbouwen en als daar metsel, lijm en tegelwerk bij komt kijken bel ons :-)

Ik hoop ook echt dat jullie volgende week niet Nederland in komen glibberen maar dat de zon lekker schijnt en het ongeveer 15 graden is. Dat zou dan betekenen dat mijn huspuppy weer aan het werk is want tussen haakjes hij kan nog steeds niet werken door het weer!!

Wanneer komen jullie nou precies in Nederland aan (ijs en weder dienende)?

Veel gezelligheid nog voor de komende dagen en jullie tussenstop in Singapore. Tjonge jonge jullie komen toch nog maar eens ergens. Maar Trudy naast Rens ben ik ook als de dood voor vliegen dus ik denk dat ik dan in gedachten met jullie mee ga maar daar blijft het dan bij :-)

Zo de logeerbedden moeten weer opgemaakt want vanavond komen een zus van Lammert met haar husband en zondag gaan die weer weg en dan komen Petra Steven en de kids en de honden een week bij ons. O.a. om verder dingen uit te werken voor het komen wonen hier bij ons. Ik kan het niet wachten.

Nou tot later maar weer,

Liefs, Wilme
  4. Jeanne de Roon:
    19 februari 2010
    Ha lieve zus en zwagert, bedankt voor jullie uitgebreid verslag! Nou ja, jullie, het is Trudy die ons alles heeft geschreven, maar misschien onder aanwijzingen van Andries:-)
    Geniet nog van de dagen die voor jullie liggen, ik wens jullie een behouden reis toe ! God is er bij, dat is een hele troost!

Knuffel de kinderen en kleinkinderen van mij en tot ziens DV in ons weer sneeuwvrije Nederland!!
  5. Carla Koens:
    Hallo Andries en Trudy,

Wij wensen jullie een goedeterugreis toe en een behouden aankomst in Emmeloord.
    De winter is voorij dus je kunt gerust terugkeren.
    We horen wel wanneer jullie weer inEmmeloord zijn.

Groet, henk en carla
  6. Dees:
    22 februari 2010
    Een fijne en vooral veilige reis gewenst! liefs, Dees