Rockingham en Rosete

5 oktober 2009

Lieve allemaal , er is zoveel gebeurt de laatste weken, dat ik niet weet waar te beginnen ! We genieten in ieder geval geweldig en allereerstvan het gewone leven hier . Het wonen op zo'n plot midden in de natuur ! De rust ! Alles is anders , de horizon ; de golvende blauwige heuvels , de bomen ; veel soorten eucaliptus ; bomen met een witte stam , niet vergelijkbaat met onze berk , (maar misschien toch wel familie?) de bloemen in de bermen , de vogels ; magpie, parkieten , papegaien, enz . En dan de diep blauwe lucht , de blauwe zee in Rockingham waar we heerlijk zaten op bankjes onder de palmen , nog met een vest aan tegen de frisse zuidenwind . We zijn ook samen op bezoek geweest in Noth-Perth bij de vrouw (Rosete) van een man die in Nederland een verblijfsvergunning heeft aangevraagd .(een gastlid van onze kerk in Emmeloord .) Het is te veel om te vertellen hoe dat nu is gekomen dat zij vanuit het vluchtelingenkamp in Tanzania zo ieder een kant in de wereld zijn opgestuurd . Maar ik beloof je ,het is een tragedie ! Wij zouden die vrouw gaan opzoeken, meer niet , maar nu gaan we toch hulp geven in Gods kracht , om die mensen weer bij elkaar te krijgen. Binnenkort hebben wij daarvoor de eerste afspraak met haar advocaat . Met de advocaat in Nederland heb ik al contact gehad , en die schrijft ook,  die man moet naar Australie kunnen gaan, ook omdat hij in Nederland nu een vergunning geweigerd is . En die vrouw heeft hier wel een vergunning !  Maar omdat de Austrlische regering zo moeilijk doet , en hem niet toelaat om bij zijn vrouw en gezin te wonen ,gaan wij / willen wij proberen te helpen . Er zijn gelukkig certificaten van een echte huwelijkssluiting e.d. die hebben wij gezien (!) dus wij hopen nu in Gods kracht en wijsheid , dit te mogen regelen voor deze mensen ! Andries is zaterdag wezen schieten met Rolf , Joel en een(blanke)  Z. Afrikaner, (waarvan er veel zijn hier ook allemaal gevlucht voor het geweld daar.)  Ik heb dan als Andries weg gaat zo mijn eigen programma ,  wat vrouwendingen doen , waaronder  een nekmassage in een chinese toko , de pijn is er door weggegaan , een heerlijke morgen ! En verder de zondagen , we ontmoeten veel vriendelijke mensen , zelfs nog een nicht afgelopen zondagmorgen , een dochter van de broer van Andries , die we eind deze maand hopen te ontmoeten . We krijgen dan n.l. een andere auto , en dan willen we een caravan huren , en eerst wat naar het zuiden afzakken, noord van ons wordt het steeds warmer. Lieve mensen , ik ga wat foto's voor jullie downloaden , en dat is ook niet niks met deze zwakke verbinding , maar het zij jullie van harte gegund , deze blik is ons reisprogram. Wees allemaal Gode bevolen , dat is zo rijk , dat Hij under control is , all over the world !! Veel lieve groeten , en tot jullie reacties en het volgende verslagje D.V.

Andries en Trudy

1. Jeanne de Roon:
    5 oktober 2009
    Lieve Trudy en Andries, fijn weer wat van jullie te horen! Zo heerlijk voor jullie dat het zo fijn is daar en dat het genieten is!
    De natuur, met elkaar fijne dingen doen en regelen!
    Fantastisch!!
    En de foto's spreken voor zich, zo leuk om het allemaal te zien en mee te beleven!

Doe rustig aan en doe iedereen daar de groeten!! Jullie ook Gode bevolen en....... de taalfouten vallen wel mee hoor Trudy, zo dom ben je nu ook weer niet:-)

Dikke zoen van jullie zussie,
    Jeanne
  2. Wilme:
    5 oktober 2009
    Hallo wereldreizigers, leuk weer om van alles te lezen en Trudy je bent natuurlijk weer in je oude beroep vervallen :-). Zou toch om te gillen zijn wanneer je het ook daar in Australië zou redden om iets voor asielzoekers te regelen (niet al je tijd aan gaan geven hoor!)

Heel veel plezier en ach wat is een d of een t tussen ons...? ;-)

Liefs, Wilme
  3. Anco:
    5 oktober 2009
    ik viel ook erg over die t ;-)...

zo te zien hebben jullie het erg leuk, en waar daar de temperatuur oploopt gaat ie hier naar beneden :-(. Veel plezier daar en groeten van ons.

Anco
  4. Hettie:
    Ha lieve ouders,
    ik zou meteen een bureau oprichten: Emigration Conciliation Office TrudAn, for all your asylumproblems, en dan natuurlijk binnen de kortste keren een klandizie waar je U tegen zegt, het geld stróómt binnen, jullie laten een aantal riante huizen bouwen op diverse centraal gelegen plaatsen door heel Australie, mét een privé-jet om er vlot van en naar toe te reizen, jullie laten gelijk ook een aantal vakantiehuizen neerzetten voor jullie armlastige kinderen en kleinkinderen, zodat die arme sloebers ook eens een verzetje hebben. Jullie zien: ik heb het allemaal al helemaal uitgedacht!
    Of jullie er een beetje haast achter willen zetten, want ik heb wel weer zin om een bezoekje te brengen Down Under!
    ;-)
    liefs van Het
  5. Justin, Patricia, en Lil' Gabriel:
    Hello...

Veel plezier in the down under, leuk al die verhalen te lezen....

We wachten op jullie bericht, volgende stop Singapore? Dat is toch "around the corner" :-)
  6. Coby en Roel:
    Geliefden.

Jullie hoeven gelukkig geen heimwee te hebben naar asiel-
    zoekers ze zijn overal!!!!!
    Zo kun je toch weer wat doen.Hopenlijk lukt het.onder Gods
    zegen.Het verhaal van Hetty is geweldig.We gaan vast sparen.Hier alles goed .Kusjes RoCo
  7. Dees:
    Goed plan van Hettie ;)

Veel plezier en succes bij alles!
    (L)