Pinjarra

26 september 2009 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal ,

Zoals je kunt zien op de foto's hebben we nu prachtig mooi voorjaarsweer ! En dan is het gelijk ook  echt warm . We zijn er vrijdag en zaterdag (vandaag) op uit getrokken, vrijdag naar Armadale , waar onze kinderen en kleinkinderen wonen , daar hebben we het  centrum bekeken, de 2 nieuwe winkelcentra met nog bekende en onbekende winkels, en talloze eetgelegenheden , vanuit de verschillende bevolkingsgroepen die hier wonen, heel leuk en boeiend moet ik zeggen . Zelf ben ik nu ,van de weeromstuit ,ook aan het experimenteren , en maak nieuwe gerechten klaar in de oven, heerlijk ! En vandaag gingen Andries , Rolf en Joel naar zee (Fremantle) om te vissen, vervolgens ben ik met schoondochter Chris naar dat oude plaatsje Pinjarra gereden (ja, ik zat achter het stuur van die grote slee , een automaat , en reed netjes (zonder vergissingen) en links van de weg , zoals dat hoort hier , alsof ik nooit anders doe , wat een zegen dat ik dat nog kan , en daardoor niet afhankelijk ben van anderen . Het was een prachtige tocht , de weg loopt langs een bergkam , met liefelijke weiden met gele voorjaarsbloemen , boomgaarden vol bloesem e.d. . Tot we over een echte , woeste rivier reden , zo het kleine dorp Pinjarra in . Ons doel was een locale markt met allemaal organic voedsel , een belevenis , echt waar ! Daarvandaan gingen we nog even bij een kerkbazar langs , die we onderweg hadden gezien . Alleen al voor het contact met de mensen uit zo'n gemeenschap moet je het doen . Hele gesprekken ontstaan er dan , 'o, bent u Nederlands , en ook christelijk ? vragen ze dan met een blij gezicht , en je denkt , ja dat wil ik wel zijn , maar helaas gedraag je je niet altijd zo ... Ik kocht daar een gele theepot met bloemen waar ik direkt verliefd op was , een handgeborduurd tafelkleedje , thema ; Australie ; en een broodmandje ,dat nog aan ons geluk ontbrak , ook een paar engelse boeken voor Andries . Ze gaven me de beste wensen mee voor een heerlijke vakantie , en dat hopen we harte . Morgen is het al weer de vierde zondag hier , dan wordt het nog wat warmer, 25 graden , maar vanaf maandag gaat de temperatuur weer 10 graden naar beneden , en krijgen we 3 dagen regen ....ach ja , we zijn hier toch een half jaar dus maakt het ons niet echt zoveel uit . We krijgen nog  hitte genoeg is ons verzekerd .....

Allemaal een gezegende zondag gewenst , en tot het volgende bericht !

Andries en Trudy

1. sanya:
    26 september 2009
    fijn dat jullie zo genieten! al die leuke dingen doen, om jaloers op te worden! Lekker dat jullie eigen vervoer hebben en dus niet afhankelijk! Leuke foto's ook, fijne zondag ook voor jullie, liefs Anneke en Henry en de kids
  2. Dees:
    Waar blijft de foto van een grote gevangen vis? :D
  3. Wilme:
    27 september 2009
    Helemaal enig allemaal en ik wil graag het recept van die casserole Trudy eb natuurlijk de foto van de vis! Hahaha we hebben nog nooit zo vaak contact gehad. Als ik 's-morgens achter m'n pc wakker zit te worden klik ik gelijk m'n outlook aan om te kijken naar nieuwe foto's en verhalen en de poes kijkt mee....

Fijne dag tot later.

Liefs, Wilme
  4. Wilme:
    27 september 2009
    Nog even een klein berichtje voor iedereen die dit reisblog leest:

Wat heel leuk is om te doen is al die plaatsen waar Trudy en Andries heen gaan in google op te zoeken dan zie je nog veel meer. Bvb in Pinjara is een heel leuk Bed and breakfast genaamd 'Lazy river'.

Ik hou beslist niet van vliegen maar zo reis ik toch een beetje mee.

Liefs, Wilme
  5. Hettie:
    28 september 2009
    Wat een leuk idee, Wilme, ik ga het doen!
    Pinjarra klinkt geweldig, ma en wat leuk dat u bent gaan vissen in de zee, pa, heel ander verhaal dan een kanaal lijkt me. Succes en inderdaad: fototoestel mee, want we willen wel uw vangsten kunnen bewonderen!
    liefs van het
  6. Jeanne de Roon:
    28 september 2009
    Heerlijk verslag weer Trudy, het plezier en het genieten lees ik er van af! Fijn dat je auto kan rijden, links, en dat het allemaal lukt!
    En Andries, heerlijk aan het vissen! Allemaal fijne dingen!
    Maak maar veel foto's kunnen we meegenieten!

Tot gauw horens,
    liefs Jeanne
  7. guust:
    3 oktober 2009
    ik las ergens iets over een boom met rode bloemen die in Zuid-Afrika Kafferboom heet. Enigszins lichtvaardig :-) werd naar mij verwezen, terwijl mijn kennis van tropische bomen te vergelijken is met .... ach nee, laat ik geen onaardige vergelijkingen maken. Maar Google biedt altijd uitkomst; het gaat om Erythrina caffra, in Engelstalige gebieden luisterend naar de naam Coastal Coral Tree. Jullie kunnen nu kiezen tussen geuren met (de uitbreiding van) je kennis van de flora van Australie of je Wageningse vriendje...