wat leuk !

24 september 2009 - Mandurah, Australië

Hartelijke dank iedereen voor jullie enthousiaste reacties , foto's en website adressen , en niet te vergeten de felicitaties met onze verjaardagen ! Ja zeker , wees niet bezorgt , wij gaan niet te veel doen . Zo is het bezoek aan de vrouw van een vluchteling even uitgesteld , dat gaat nu als alles goed is aanstaande dinsdag gebeuren . De zoektocht naar een jasje , e.d. is heel goed verlopen . Het was een heerlijke dag zo samen met onze kleindochter Laura . We hebben samen geluncht in het nieuwe shoppingcentrum van Armadale , dat herinnert mij er aan dat we daar nog even een foto van zullen maken voor jullie . Andries heeft in die tijd kleinzoon Andrei geholpen bij zijn jobje bij een chinese fruitteler . Daar zag hij nog eens met eigen ogen hoe ontzettend handig Andrei is en zo precies . Het werd een hele belevenis die dag . Die chinese familie vond het een hele eer dat de grootvader van Andrei was meegekomen , er werd speciaal voor Andries gekookt ; een hele kip in de oven gebakken , samen met de aardappelen en groente , dus alles had een lekker korstje , en een heerlijke saus er over . En bij het weggaan kreeg Andries een kam bananen mee , en een zak vol reuzenmandarijnen .  Gisteravond waren we door iemand uitgenodigd voor een etentje in een golfclub, een Thaise avond , dus Thais eten. Heel lekker hoor , en gezellig . En vandaag hebben we geluierd , en  heb ik alles gewassen wat ik in tweede handswinkels kocht aan beddegoed en handdoeken , dat was een beetje krap aanwezig hier . Rolf belde nog of Andries zaterdag wilde vissen met hem aan de zee vlakbij Rockingham, nou daar hoefde Andries niet lang over na te denken ! Zelf heb ik dan het plan om naar een oud Aboriginal plaatsje hier 45 km vandaan te gaan ; Pinjarra . Daar is elke zaterdagmorgen een vlees en groentemarkt , met allemaal biologisch , of zoals het hier heet , organic , spul . We rijden trouwens al weer week een hele luxe auto , een Holden, 6 cylinders . Dat kwam zomaar naar ons toe , iemand in de kerk vroeg aan Rolf of we die auto wilden gebruiken ! En dat was precies op tijd , de avond er voor hadden we gezegd dat we het goedkope autotje gingen terug brengen om dat we er niks aan hadden . We mochten er maar 50 km mee rijden gerekend vanuit het centrum van Perth. Het enige wat we er mee konden was boodschappen doen , naar Rolf en Chris , en naar de kerk . Dat was in het begin genoeg , maar nu we wat geacclimatiseerd zijn niet meer .Nu een week geleden zijn we dus naar Fremantle geweest , een oud plaatsje aan de zee , we bezochten daar een exotische markt , en we hebben er ook heerlijk vis gegeten , daar tracteerden die jonge mensen op , bij wie we op het erf wonen , en 's avonds zijn we voor onze verjaardagen nog met Rolfs gezin gaan eten hoog in de heuvels , daarvan sturen we nu even wat foto's mee. Lieve mensen , dat was het weer even , we denken aan jullie , wees Gode bevolen . Kortom veel liefs van ons , Andries en Trudy

1. Dees:
    24 september 2009
    Hahaha volgens mij komen jullie tonnetje rond terug! Eetse! ;)
  2. Coby en Roel:
    24 september 2009
    Volgens ons redden jullie het wel met al die in de schoot geworpen zaken. Het is je van harte gegund, maar zorg wel dat je niet te dik wordt. Hier gaat het ook steeds beter, krijg nog veel post etc. Gerda met fiets gevallen, erg veel pijn, krukken maar niets gebroken. Assistentie van moeders. Eerst hartelijke groeten en tot wederhorens. RoCo.
  3. Hettie:
    Lieve pa en ma,
    wat enig om jullie zo te kunnen 'volgen' via verhalen en de foto's, blijven doen, hoor, zo kunnen we echt meegenieten! Het klinkt allemaal super, wat grappig dat pa bij Andrei's job als oude patriarch eervol werd binnengehaald en allerlei heerlijkheden voorgeschoteld kreeg :-)!
    En dan die leuke uitjes, papa lekker vissen en u aan het struinen op markten en in winkeltjes... daar wordt een mens blij van!
    Geniet ervan, ook van de nieuwe auto en doe voorzichtig,
    liefs van Het
  4. Jeanne de Roon:
    24 september 2009
    Ha lieve genieters, wat een gezellig verslag! Wat maken jullie leuke dingen mee!! Heerlijk winkelen Trudy met je kleindochter, Andries vissen en fijn met je kleinzoon aan het werk!!
    En met z'n allen fijn eten,wat een vreugde!!
    De foto's zien er zo gezellig uit!

Fijn weer wat van jullie te horen, geniet maar lekker!!
    Liefs van jullie zussie Jeanne
  5. Wilme:
    25 september 2009
    Nou aan eten komen jullie niets te kort :-) Wat gezellig allemaal. Dat winkeltje met die man in het groen met kaal hoofd zag er ook zo leuk uit. Leuke kleuren e.d. Ben het helemaal met Hettie eens blijven schijven en foto's maken. En ik wil wel graag het bewijs van de hele grote vis die Andries gaat vangen op de foto ;-).

Geniet maar lekker verder en ik zie het er nog van komen dat jullie gewoon niet meer terug komen. Groeten aan de kids en aan de Aboriginals.

Liefs, Wilme
  6. Rens de Roon:
    25 september 2009
    Nota Bene, van mijn vorige mail zie ik niets! Terwijl het zo'n mooi bericht was, vol felicitaties en natuurlijk een prachtig theologisch betoog, voorzien van een tekst. Niet te pruimen dat ik niet voorkom in de lijst van belangstellenden. Samengevat: bedankt voor de info en wat is dat toch geinig, dat we op deze manier contact kunnen hebben en houden. Heb trouwens jullie locatie via de sateliet bekeken en zag dat Andries (het was nacht) stiekem een sigaar aan het roken was. Nou, mensen dat was weer een fijn bericht, mooie sprekende foto's. Enige jaloursheid... Tot de volgende keer! Liefs voor allen. Rens.
  7. Hettie:
    26 september 2009
    Ha oom Rens,
    uw berichtje staat er wél tussen hoor, bij het vorige stukje, inclusief het theologische betoog ;-)
    Wat bijzonder dat u pa net kon betrappen, de techniek staat toch ook voor niets ;-)
    groetjes van Hettie