21 september

21 september 2009 - Mandurah, Australië

Lieve mensen ,

Vandaag ,op Andries' verjaardag komt de regen met bakken uit de hemel ! Maar dat gaat gauw veranderen hoorden we voor de radio . We vinden het trouwens geen enkel probleem , want we weten dat iedereen er blij mee is hier , en het is dan ook Hollands groen overal . Daarbij is ons huis zo gezellig dat we wat dat betreft wel willen ruilen met Nederland ! En niet te vergeten waar het huis staat ; in de heuvels met een prachtig uitzicht , bijzondere bomen , struiken, bloemen , en vogels niet te vergeten . We hebben een mooie zondag achter de rug , en zelfs gekerkt in twee verschillende kerkverbanden .   En morgenochtend dan hoop ik hier voor het eerst naar de vrouwenbijbelclub te gaan . Dat zo mee doen ,wordt wel gewaardeerd heb ik al gemerkt. Met de kinderen hier is het contact een warm bad ! Want dat is de bedoeling  ; wij wonen nu  voor een half jaar bij hen in de buurt , en dat zal ook het voornaamste blijven , en dan in de tweede plaats wat van het land gaan bekijken . Onze weekindeling ziet er vervolgens zo uit:dinsdagochtend  bijbelclub (Andries vissen z.m.?) , woensdag , ik met kleindochter Laura een dagje uit , ook naar 2de handswinkels om een jasje op te duikelen , ('k heb de mijne niet meegenomen, een beetje koud nog soms  )  Andries gaat dan kleinzoon Andrei helpen met een klusje . Donderdag of vrijdag naar die Afrikaanse zuster en haar kind, de vrouw van een vluchteling die verblijft in Luttelgeest. Zij is in Australie terecht gekomen , in Perth , (haar man dus in Nederland), dat is hier 1 en een half uur rijden vandaan . Dan staat er nog een bezoek op zaterdag aan een local markt op het programma , waar onbespoten groenten en biologisch vlees te koop zijn. Het lijkt ons een fijne week te worden , en hopen voor jullie het zelfde ! Lieve groeten , en Gods zegen toegewenst , Andries en Trudy

1. Henk Links:
    Lieve Trudy en Andries,

Goed te lezen dat jullie genieten! En met deze weblog geniet ik mee!

mvg Henk Links
  2. gerard en janny:
    Lieve mensen,

Fijn jullie goede berichten te horen uit Australie. Andries van harte gelukgewenst met je verjaardag, Geniet van elkaar en van jullie kinderen. Samen nog veel goede en gezegende jaren toegewenst. En uiteraard nog prachtige maanden in dat mooie land.

We zijn ons aan het voorbereiden op ons vertrek naar Terschelling.
    Nog even en we fiesten naar het station en pakken daar de trein. voor de boot van 15.00 uur.

Het wordt weer genieten van Gods schepping in de natuur.
    En natuurlijk fotograferen.

Op onze website staan ook foto's van de wandeltocht in de Zwitserse bergen, met name Alpine bloemen.

Een hartelijke groet, ook voor jullie kinderen
    van Janny en Gerard.
    Shalom.
  3. Jeanne de Roon:
    21 september 2009
    Wat ontzettend leuk Trudy en Andries dat we wat van jullie horen!
    Een blog waarin we alles kunnen meemaken vind ik erg fijn!
    Leuk verslag Trudy, hou fol!!!

Andries jij van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Gods zegen in het komende jaar! Een hele fijne dag hoor met al je geliefden!!

Hier alles goed, we hebben een schitterende nazomer, dus dat is genieten in de natuur met mijn camera!!

Het beste hoor, liefs voor allemaal daar en een dikke kus van jullie Jeanne
  4. Rens de Roon:
    21 september 2009
    In de eerste plaats: hulde aan de techniek. Leuk toch dat dit allemaal mogelijk is. Geen tochtjes naar E'oord, maar gewoon even wat intikken. Jullie beiden natuurlijk, van harte gefeliciteerd met de verjaardagen. Op zich is het een wonder dat we deze dagen vieren kunnen. In dit verband mag ik wel wijzen op Klaagliederen 3 vers 22: "Het zijn de gunstbewijzen des HEREN, dat wij niet omgekomen zijn, want zijn barmhartigheden houden niet op".
    Nou ja, jullie genieten volop! Dat is te merken en valt te lezen. Is er ook een mogelijkheid tot chatten? Bijv. via Skype? Lieve mensen, we houden jullie in de gaten. En, die houden we er in: hou FOL! Liefs hoor. Rens
  5. Anco:
    21 september 2009
    klinkt goed allemaal! Zullen we de tent in Emmeloord dan maar verkopen? ;-)

groeten,
    Anco
  6. Anco:
    21 september 2009
    ...en pa, gefeliciteerd! En nog vele jaren ondanks klaagliederen ;-)

groeten,
    Anco en Petra
  7. Wilme:
    Lieve Trudy en Andries,

Wat leuk, het is gelukt! Allereerst jullie beiden nog van harte met jullie verjaardag. Trudy was natuurlijk vorige week maandag jarig en Andries vandaag. Nog maar vele jaren in gezondheid erbij gewenst.

Bij de kafferboom had ik nog een reactie gezet en hieronder de link waar ik de wijsheid vandaan heb gehaald.

Niet zo'n volle agenda hebben natuurlijk dat je weer na dit halfjaar op vakantie moet om bij te komen... ;-).

Ben benieuwd naar jullie verdere foto's en verhalen. Tot horens en uit een zon en wolken-gevecht overgoten Zwartemeer.

Liefs, Wilme

8. Dees:
    Lieve A&T!!

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie beide verjaardagen en nog vele jaren toegewenst in gezondheid! Het zal een extra mooie dag vandaag zijn om dit in Australie te vieren, ik ben blij voor jullie!!

Hier gaat het verder ook allemaal goed, ik ben nu met de Master begonnen (laatste jaar dus) en Maarten is aan het solliciteren, spannend!

Geniet daar met volle teugen van de natuur en de familie! Ik hou jullie blog bij, het is leuk om wat van jullie te horen/ lezen.

With love,

Maarten&Dees
  9. Hettie:
    21 september 2009
    Allereerst: VAN HARTE (nogmaals) met uw verjaardag, lieve paps! En super dat dit webreislogje is gestart, ik hoop dat jullie er veel gebruik van zullen maken, zo'n leuke manier om alle geinteresseerden in één keer op de hoogte te houden! Ook erg leuk, de foto's! :-)
    Zo te lezen zijn jullie daar al net zo actief als in het Emmeloordse, hou die rem wel een beetje in de smiezen, he?!
    Ik ben nu officieel aan het werk ;-), dus ik maak het niet te lang,
    geniet met volle teugen en tot schrijfs,
    liefs van Hettie
  10. Erik & Sigrid:
    Lieve Trydy en Andries,

Wat leuk om op deze manier iets vanjullie te vernemen!

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie beide verjaardagen! Fijn ook om te horen dat jullie het daar goed hebben en kunnen genieten! Maar rusten jullie ook een beetje uit? Zo te zien hebben jullie ook daar een goed gevulde agenda.

Geniet er van; het zij jullie gegund!

Hartelijke groet uit de NOP, Erik en Sigrid
  11. Hanneke en Peter:
    Lieve oom Andries en tante Trudy,

Wij wensen jullie nog een fijne verjaardag toe.
    Wij zijn misschien een beetje laat maar ik kreeg de mail vandaag binnen zo ik Lobke op de dag van tante Trudy jarig en Nelleke op de dag van oom Andries jarig best leuk mag ik zeggen.
    We wensen jullie nog veel plezier daar in Australië

Veel liefs en God zeggen toe gewenst,

Hanneke en Peter
  12. Piet en Didy:
    Dag Andries en Trudy,
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie beider verjaardag - ik hoop dat het in stijl is gevierd, Andries, zoals een nakomeling van het beroemd geslacht der kaninefaten betaamt. Kan het nog in de vaten trouwens in Australië? En hoe staat het met de ontbijtprijzen? Misschien moeten we er niet teveel over uitweiden - dat geeft maar ergernis!
    Maar zonder gekheid, wij zijn blij dat jullie het goed hebben daar.
    En we wensen jullie een gezegende tijd toe, samen, en dat jullie er veel van zullen genieten. Jullie lijken het al druk te krijgen - doe het kalm aan!
    We zullen jullie weblog volgen.

En mochten we de weblog missen, ik ondervraag Anneke geregeld, want die heeft zich weer vrijwel dagelijks in mijn nabijheid opgesteld, en ik kan zien dat het haar goed doet. :). Er zal ons dus maar weinig van belang ontgaan - 't is maar dat je het weet, Andries!
    Nog even dit: onlangs kwam ik Richard Hofsink op een bruiloft tegen van een paar dat nu tot onze wederzijdse familie behoort. Wij hebben vele goede herinneringen opgehaald - het was jammer dat je er niet bij was, maar je naam is veelvuldig gevallen, ook in verband met het nuttig gebruik van een laars... . -:)

Veel plezier en een goede tijd gewenst!

Piet, en wat meer is: Didy!
  13. Hilligjekok:
    lieve Adries en Trudy
    fijn om te horen dat het zo goed gaat,ook met jullie kinderen,en al weer druk overal mee,als je blij bent en dankbaar kun je veel aan,zorg goed voor elkaar,fijn om het geloof zo te delenmet de mensen daar.
    Ook allebei nog van Harte Gefeliciteerd,leuk om ook bij hun de verjaardag te vieren,een hele belevenis,waar jullie met volle teugen van genieten.en bedankt voor jullie opbeurende berichten. Hilligje.
  14. marijke:
    23 september 2009
    Ha Trudy en Andries,
    Je merkt het al, ik ben weer online. Nog hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Leuk dit reisverslag. Ga het volgen en wens jullie maar weer fijne maanden toe.
    Niet overwerkt terug komen hoor. Je hebt vakantie en dat maanden lang!

Liefs Marijke
  15. sanya:
    24 september 2009
    wat leuk dat de weblog nu van start is gegaan! zo'n leuke manier om jullie te volgen! En wat veel reacties al, hoop dat dat zo blijft voor jullie, wel zo leuk!
    Dus jullie zitten er al behoorlijk tussen, zo te lezen en allemaal leuke dingen! Is het al gelukt met het opduikelen van een jasje? Hoe kon u die nou vergeten, u koukleum ;-)!
    Hier gaat het prima! steeds maar lekker zomerweer, dus dat is genieten! Regent het nog steeds zoveel?
    geniet maar lekker daar van alles, veel liefs en tot later,
    anneke, en de rest!
  16. Ria van der Kooij:
    13 oktober 2009
    Hallo Andries en Trudy!
    Ik heb deze plek op het internet gevonden hoor!
    Wat leuk om de foto's en berichtjes te bekijken.
    We houden contact!
    Liefs van Ria