uit met Rolf en Chris , en Port Kennedy

29 november 2009 - Mandurah, Australië

Lieve mensen , zondagmorgen 29 november , net uit de kerk , in mijn oren klinkt nog het laatste lied : 'Worthy is the Lam' , ik heb het nog even op Youtube opgezocht , en ik vond een heel mooie rustige uitvoering zoals in de kerk . Als je dat hebt gezongen nadat je hebt gehoord over "Why is Christ's Resurection so Important to the Human Race ?" (1 Cor. 15), dan valt alles in dit lied op z'n plaats . Eigenlijk zou ik er nog veel meer over willen vertellen , zo vol kun je er over zijn dat al het andere wat je wil vertellen ,profaan lijkt , en tegelijk weet ik ,dat is niet zo. We leven nu in de tijd dat de potten en de pannen , en de bellen van de paarden...... nou , wie maakt deze zin af ?!                                                                               Vorige week zaterdag zijn we dus met Rolf en Chris uitgeweest naar een prachtige Botanische Tuin , niet ver van hun huis (heerlijk niet ver rijden, daarin zijn Andries en ik nog al eensgezind ) . Het was zulk prachtig weer , en dan bedoel ik stralende zon , strak blauwe lucht, een fris briesje en niet te warm  . We hebben genoten daar van dieproze waterlelies , van prachtige tuincultuur d.m.v. pergola's, watervallen , bruggetjes enz.. Tot slot dronken we koffie op de waranda van een schilderachtig restaurantje, op de reling zat één van die vogels , die zo gorgelend fluiten ,de Magpie . Het was heel mooi . Aan het eind van de dag hebben we nog Z.Afrikaans gebraaid bij Rolf en Chris thuis .Heb ik al verteld dat er hier de laatste jaren duizenden Z.A.kaners naar toe zijn gevlucht ? Dat kan je wel merken ook , je kunt hier zelfs Z.A.se 'boerworst' kopen (gisteren gedaan,en gebraden , lekker samen gegeten hier met Rolf en Chris !) Op de maandag na die botanische tuin waren we uitgenodigd bij een jeugdvriend van Andries' broer. Iemand waar ook Andries mee is opgegroeid in Emmeloord, die woont aan de zee , Post Kennedy , vlak bij Rockingham (voor de kaartlezers) We waren ook voor lunch uitegenodigd en zijn er quite long gebleven . Die lunch dat werd een heer-lij-ke braai , en  we hebben ook nog met z'n vieren een strandwandeling gemaakt in die baai daar (zie foto's ), en bijzondere schelpen gezocht . Dat zat zo, zij , Carla , de vrouw van Jochem ,schildert , o.a. en net als ik is ze ook veel met naaien en quilten bezig geweest  . Overal in hun huis hingen schilderijen van de zee , sommigen met schelpen er in verwerkt , enig ! Ik riep almaar, o, en ah , en geweldig!!! Ook zag ik natuurlijk materiaal wat ik nog nooit had gezien zelfs , zoals en soort blocnootje , maar niet met papieren bladzijden , maar van schilderslinnen ! Nu ben ik daar hevig naar op zoek , 'k heb het nog niet gevonden, maar het is ideaal natuurlijk. Samen met een schetspotlood of houtskool , kun je tet plaatse beginnen aan wat je voor je ziet.  En morgen , geliefden , dan willen we weer voor 5 dagen naar Myalup aan zee gaan , even weer weg van de laptop , en weer heerlijke morgenwandelingen maken langs de beach . Dat is waar we eerder zijn geweest , en waar onze broer en (schoon) zus wonen. Maar nu gaat het héél wat makkelijker ! We hoeven géén caravan te huren . Wij mogen in de caravan van hun oudste dochter en haar man , die gaan dat allemaal voor ons klaarzetten op die camping vlak bij de Indische Oceaan, (ja dat klinkt anders he Hettie !) . Ik vind het zó lief dat ze dat voor ons doen !  De afgelopen week hebben we ook nog bij onze buren op de kids gepast. Lieve kinderen , 2 jochies en een meiske van nog geen twee , ging perfect , met ze gegeten in dat grote huis . Tjonge, als we terug (mogen) komen zal het allemaal wel wennen worden ... Ik betrap , ik moet zeggen , wij , betrappen ons er op dat we dikwijls in het engels denken. Vooral de laatste week doordat ik zoveel verklaringen in het engels inelkaar heb zitten knutselen , ik droom er nog van , nee hoor , ik droom zelden of nooit ! Lieve mensen , ja je voelt het al , ik stop er weer mee en ga foto's proberen te 'uploaden' (hé Anco ! ) We hopen bij thuiskomst hier ook de laptop  in goede welstand terug te zien en dan brei ik indien mogelijk weer verder aan dit vervolgverhaal . Ik hoop dat niemand van jullie dit keer in de zak van Sint beland ! O ja , ik ben voor a.s. zaterdag de 5de uitgenodigd op een vrouwensinterklaas partytje , hoe vind je dat !!! En ik moet m'n surprise nog afmaken zelfs , o, toch nog niet helemaal vakantie dus....? Liefs van ons , en sterkte ook hoor, Trudy

1. Jeanne de Roon:
    29 november 2009
    Ha lieve Trudy en Andries, wat een enthousiasme en wat een genieten spreekt er uit je bericht ! Wat maken jullie mooie fijne en gezellige dingen mee en de foto's zijn zo mooi!

Ik kom net uit de kerk en mocht ook een mooie preek horen! Psalm 92 : "De rechtvaardige zal groeien als een palmboom....... zij zullen in hun ouderdom nog vrucht dragen, fris en groen zullen zij zijn."
    Wow, dat is toch geweldig!!

Nou lieve mensen, een hele fijne vakantie hoor, groet allen die mij lief zijn! Een dikke zoen van jullie zussie Jeanne
  2. Wilme:
    29 november 2009
    Heel veel plezier maar weer op jullie verdere tocht, wat jullie vakantie lijkt te zijn. Er spreekt ook zoveel energie uit! Jullie kunnen er wat van :-)

Fijne dagen gewenst!

Liefs, Wilme
  3. sanya:
    29 november 2009
    het blijkt inderdaad dat jullie genieten van alles daar. Leuk ook al die contacten, zelfs een sint feest voor de boeg! geniet lekker van de vakantiedagen bij de oceaan! Liefs Anneke
  4. gerard en janny:
    lieve mensen.
    Die oranje bloempjes staan ook op onze website: de naam is rood guichelheil, in het nederlands dan he? En die paarse bloemen dat zijn de paarse winde(s) dit is even een opmerking van Gerard, Janny heeft zelf wat geschreven.
    Tot horens maar weer
    groet
    Gerard
  5. Coby en Roel:
    30 november 2009
    lieve,vrienden. Is de vliegenplaag over? Nog geen andere?
    Fijn dat jullie genieten,want de tijd gaat snel.Wij zijn wat
    aan het kwakkelen,R. heeft bronchitus en mijn borsten
    piepen ook.! Dat je in zo,n conservatief land een vrouwen-
    st. klaas hebt,niet te geloven!!!!Nu moet je toch nog aan
    de bak.Sterkte ermee.Geniet van al het goede groeten
    RoCo
  6. Ria van der Kooij:
    1 december 2009
    Hallo Andries en Trudy,
    Leuk om weer wat van jullie te lezen.
    Hier gaat alles zijn gang. De laatste tijd had ik veel afmeldingen in de praktijk vanwege griep. De agenda ziet er nu weer normaler uit. Deze week hebben ze het bij ons over nachtvorst! Dan houden die virussen en bacteriën tenminste een beetje op met zitten te broeien overal.
    Jullie nieuwsbericht klonk inderdaad erg enthousiast. Je kan merken, dat jullie het naar je zin hebben!!
    Da's jullie gegund!!
    Veel liefs van Ria
  7. Andries:
    5 december 2009
    maar Coot toch ! Heb je al eens o-lijf-olie gebruikt ? Sterkte met het stereo gepiep.