bijna Kerst !

13 december 2009 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal , eerst weer veel dank voor jullie lieve reacties ! En ja, wij zijn (al lang ) weer terug van onze tweede periode in Myalup aan de Indische Ocean ! Maar er was geen tijd voor de weblog . Er moest eerst worden gewerkt voor onze mensen uit Afrika . Dus behalve een bespreking ergens op een kantoor in Perth, veel schrijfwerk en papierwerk , en veel telefoneren . En nu kan morgen de eerste (grote) envelop weg worden gestuurd . En dan  wachten op antwoord , ongeveer 1 of 2 maanden kan het duren . Daarom hebben we nu de vrijmoedigheid durven nemen om er een urgentie brief van te maken , het staat er op met grote letters ! En in de begeleidende brief vragen we om het z.m. vóór de Holiday's af te handelen .... we trust in the Lord ! Vandaag is het zondag , de heetste dag tot nu toe ; 42 graden , dat betekend binnen blijven en de airco aan . En na de kerk met een heerlijk boek op de bank , en ook wachten tot de buren weer thuis kwamen trouwens , en ze dan vragen of ze a.u.b. (!!!) hun computer willen aanzetten zodat wij weer verbinding hebben. (oh!)En dat hebben we dan nu tot zij naar bed gaan , moge dat nog lang op zich laten wachten ..... We zullen ook ,morgen hoop ik , jullie wat foto's laten zien van die midweek aan de oceaan , mooie foto's vinden we zelf , en het was héérlijk . al waren we beiden te moe (door verschillende oorzaken) om er helemaal van te kunnen genieten . En we hadden dus gratis een vouwwagen tot onze beschikking , maar dat is niet echt meer iets voor onze leeftijd en conditie . Dus dat weten we dan ook weer ! Maar we hebben genoten ook van de contacten met Andries' broer en onze schoonzus en hun kinderen . Nog ge- bbq'd op de vrijdagavond , en toen weer naar 'huis' gereden hier in Mundijong . In die drukke afgelopen week zijn we er vrijdag toch weer op uit gegaan naar Fremantle , ook aan de oceaan . Een erg leuke stad , met interessante markten van allerlei culturen ook , en kraampjes . Je kunt daar b.v . ter plekke iets voor je laten uitpersen naar keuze . Dus i.p.v. koffie ,  bl. selderij , appels en wortelsap .Maar na een uur of anderhalf had ik geen voeten meer over , toen Andries gebeld die lekker aan de haven zat , en daarna samen doorgereden naar het veel rustiger Rockingham, naar de boulevard en het strand, en daar nog uren gezeten , alleen maar kijken naar de golven, heerlijk ! Morgen hoop ik dus wat foto's te laten zien , ook te vertellen over deze bijzondere zondag , en van onze plannen om samen met Rolf en Chris en 2 van de kids naar Albany te gaan , na nieuwjaar . Het wordt al koud in Holland hoorden we , misschien wel een witte Kerst ? We missen het niet trouwens . En de komst van Christus gedenken en vieren kan overal en is een kwestie van je hart , gelukkig maar . Lieve mensen , wordt vervolgd ! hartelijke groeten Andries en Trudy

1. Carla Koens:
    13 december 2009
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten van alles wat het land, jullie kinderen en de overige familie jullie te bieden heeft.
    Fijn om op deze manier jullie een beetje te volgen.
    Geniet nog van de tijd die jullie rest, de tijd zal daar wel net zo snel gaan als hier.
    Wij wensen jullie alvast gezegende Kerstdagen toe.
    Christus verwachten kun je gelukkig overal !!
    Groet, Henk en Carla
  2. Hettie:
    13 december 2009
    Ha lieve pa en ma, hier is inderdaad echt winterweer op komst, en zoals jullie begrijpen vlassen we op sneeuw en ijs! Nog één drukke week te gaan en dan gaan we naar Wichmond, heerlijk! Andrei komt er ook nog naar toe, en Ruben en Maaike de eerste kerstdag, de tweede gaan ze naar haar familie. jaja, dat tijdperk krijgen we nu :-). Heel ander sfeertje daar rond kerst, met het mooie weer. weet ik me nog helder te herinneren, geniet ervan en hele mooie dagen gewenst. Ben benieuwd naar de foto's,
    veel liefs van ons allemaal in Harderwijk
  3. Jeanne de Roon:
    13 december 2009
    Ha lieve Trudy en Andries, fijn weer wat van jullie te lezen! Genieten en mooie dingen beleven, wat worden jullie gezegend!
    Met recht, kerstfeest is niet aan een land of klimaat gebonden, Christus is overal verschenen!

Bij ons wordt het kouder en ik hoop op - 10 graden, 10 cm. sneeuw en een heel erg koude witte kerst:-)
    Heel veel liefs van jullie zussie Jeanne
  4. Wilme:
    14 december 2009
    Met de mexicaanse griep en een beginnende longonsteking, die gelijk de nek is omgedraaid door een antibioticakuur begint de week weer en veel administratieve dingen te doen, zat ik achter de pc en zag weer het vervolg van jullie reislogje.

Veel succes bij alle activiteiten en dagen die komen gaan misschien een beetje rust.

Liefs, Wilme
  5. Coby en Roel:
    14 december 2009
    Geliefden,We zaten al op een bericht te wachten,zodat we even
    kunnen reageren.Dat is een hele andere temp.dan hier!Jullie zus
    wil dan wel winter,maar wij niet .Dus laten we het maar aan onze
    Vader over! Roel moet donderd. weer gecatheteriseerd worden
    omdat er iets niet goed is.Afwachten wat daar uitkomt!Het is alles in Gods hand!Alvast gezegende Kerstdagen toegewenst van RoCo
  6. Ineke en Henk Henzen:
    Lieve Trudy en Andries,
    We zijn weer helemaal bij geschreven. Aan de hand van jullie verslag herhalen we ons advies: Doe het rustig(er) aan, maar geniet wel van deze periode in het zeer warme Australie. Er zal wel een moment komen dat je verlangt naar een echte Hollandse winter. Wij kunnen binnenkort ons die echte winter weer in onze gedachten brengen door de film die is uitgekomen over die extreme winter van 1963 met de barre tocht der toxhten, de elf stede tocht.
    Vanuit eenbehaaglijk Zwolle, zon en 0 graden Celsius, een hartelijke groet en Gods Zegen voor de toekomende tijd.
    Ineke en Henk
  7. Andries:
    17 december 2009
    voor echt alle reacties hartelijk dank ! Ook voor die van mijn broer Rens . Dat het op deze site niet de plek is doet er niet toe , het signaal is begrepen en opgepikt . En nu kan zijn reactie naar onze privemail box , dat is geregeld (ook dat we reageren naruurlijk . Waar ik wel over nadenk is dat het vertellen van wat we doen hier , waaronder 'werk voor anderen', ik hoop niet dat het overkomt als het profileren van onze 'goede 'werken .... het is níet (!) de bedoeling trouwens dat jullie die vraag voor mij beantwoorden , echt - liever - niet ! Daar kom ik wel uit ook met behulp van mijn broer ! liefs, Trudy
    liefs , Andries en Trudy
  8. nico van namen:
    23 januari 2010
    volgens mij ken ik Henk en Ineke Henzen
    Henk was vriend uit militaire dienst 63/64
    en is meen ik naar Zoetermeer verhuisd

ben op hun bruiloft geweest den Haag

wil je dit doorgeven
    dank