een Rozentuin , Kingspark , en een Winery

10 februari 2010 - Mandurah, Australië

Lieve mensen , wat een vreemd gevoel al die uitstapjes vanwege ons aanstaande vertrek ! Om met vandaag te beginnen , we waren uitgenodigd door een hele goede vriendin hier ,voor een laatste lunch met haar in een winery . Weer zagen we een bijzonder mooi stukje van Australie . Op weg naar die prachtig gelegen wijngaard kwamen we een paar jonge kangeroetjes tegen , echt zo schattig ! Ze liepen gelukkig niet te ver weg , zodat we ze goed konden bekijken , en zij ons natuurlijk . Het was de laatste dagen weer erg heet geweest , maar er zou regen komen , en vanmorgen ja hoor , een hele fijne regen als een damp viel geruisloos neer , heerlijk ! Als kinderen liepen we er doorheen , terwiijl de atmosfeer heerlijk was opgefrist, wat voel je je dan toch een stuk fitter zeg , want het schijnt toch wel een warme zomer te zijn dit jaar .... Om twaalf uur reden we hier weg voor die lunch. het was daar prachtig , die wijnstokken tegen de heuvels , en een romantische tuin met prachtige vijvers en bomen . Het restaurant was excellent , heerlijk gegeten met hele goeie wijnen erbij . Vooral fijne gesprekken , allerlei plannen gemaakt ook , en afscheid genomen . Maandag hebben we een jeugdvriend van Andries 'broer Anne ,met zijn vrouw hier gehad , ook op de lunch, toen moest ik zelf aan de gang , geen probleem hoor , ik heb intussen de kunst van het klaarmaken van lekkere (engelse) lunches wel  afgekeken ! Wel waren we door de hitte erg moe na zo's bezoek van uren , maar doorzetten natuurlijk , zo hoort het toch ? Vorige zaterdag zijn we met Rolf en Chris naar Kingspark geweest . Een beroemd prachtig park in Perth, hoog op de rotsen , je kijkt vandaaruit op de stad met de hoge torenflats , het is ook een botanisch park .Alle bomen  van Australia staan daar , sommigen bloeiden, zoals de eucaliptus bomen  in drie kleuren , roze ,wit en geel .In dat park is ook een openluchtcinema en een bbq plek, daar hebben we gepicknickt . Vanavond waren Andries' broer, zijn vrouw en dochter Stephany hier ,op weg naar de luchthaven voor een trip naar Tasmanie . Moeder en dochter gaan samen kijken naar de plek waar ze vroeger woonden.Zewamen afscheid nemen . Gistermorgen nog  met een jonge vrouw uit de kerk , Andrea Strating , samen geschilderd. Ook een heel bijzonder contact ! Andries was gaan vissen in Rockingham , en ontmoette daar een aardig koppel uit Londen . Vrijdag komen de 3 kleinkinderen hier hopelijk een nacht slapen , samen eten en er een fijne avond van maken is de bedoeling . Zaterdag zijn we uitgenodigd voor een echte Z. Afrikaanse braai , bij Z. Afrikaners . En dan is het de laatste week , we willen dan wegen en ide boel inpakken voor het grootste gedeelte . Ook moet ik nog het werk voor die vluchtelinge en haar husband overdragen aan onze schoondochter . Ben heel dankbaar dat zij dat wil doen . Zo te zien lijkt het meeste / belangrijkste werk wat wij konden doen wel gedaan . Het gaat er nu om , het Departement hier te voorzien van allerlei papieren , bewijzen , e.d. en dat moet toch vooral van de mensen zelf komen , alhoewel het niet zonder ons support kan , tot het laaste toe . Dinsdag 23 februari hopen we dan te vertrekken naar Singapore , voor 3 dagen bij onze 'pleegdochter' Patricia , en dat is wel goed hoor zo'n tussenstop , dan kan je al wat afkicken van Australie, en je nog beter voorbereiden op de grote overgang naar Nederland , wat het toch wel is hoor. Wij hopen en bidden voor een goeie reis en veilige aankomst , en op het weerzien !!! Heel veel goeds en liefs voor jullie allemaal ! (Henk en Ineke in het bijzonder naar Israel ! ) En onze geliefde kinderen en kleinkinderen  !  Andries en Trudy

1. marian geurs:
    aan trudy en andries
    wat een mooie natuur
    geniet van de laatste weken
    ik ben met jullie meegereisd
    de laatste maanden
    gezegende terugkomst
    marian geurs
  2. Hettie:
    10 februari 2010
    Wat klinkt dat gezellig allemaal, en natuurlijk zorgt het voor gemengde gevoelens: afscheid nemen is nooit leuk!
    Maar hopelijk is het ook wel weer fijn om straks thuis te zijn, een lekker vuurtje aan te maken en te relaxen in je eigen huis.
    Fijne belevenissen toegewenst nog en blijf schrijven, al is het dan niet hier, want anders vergeet je zo veel dat anders straks toegevoegd kan worden in het mooie foto/dagboek van Australie.
    Liefs van ons,
    Hettie
    liefs van het
  3. Jeanne de Roon:
    10 februari 2010
    Heerlijk dat jullie dit ook weer hebben meegemaakt! Prachtige foto's en een fijn verslag! Geniet nog van alles en zoals Hettie schrijft: straks ook weer fijn om thuis te zijn en je kinderen en kleinkinderen weer te ontmoeten na een half jaar!! Wat een feest!
    Tot ziens en Gods bewaring op de terug reis, liefs van jullie zussie Jeanne
  4. Ria van der Kooij:
    Hallo Andries en Trudy,
    Dat kan nog een hele klimaat- en cultuurshock worden straks!
    't Is maar goed dat jullie je erop aan 't voorbereiden zijn..
    Ik zie uit naar jullie terugkomst, maar gun jullie natuurlijk ook nog een paar hele fijne laatste weken daar aan de andere kant van de wereldbol.
    Liefs van Ria
  5. Wilme:
    15 februari 2010
    Partir, c'est mourir un peu; c'est mourir à ce qu'on aime. On laisse un peu de soi-même en toute heure et dans tout lieu.
    (Afscheid nemen is een beetje sterven; sterven aan dat waarvan men houdt. Men laat een beetje van zichzelf achter in ieder uur en elke plaats)

Dat was Brord zijn lijfspreuk. Als jullie 'geluk' hebben heeft Nederland als welkomsgeschenk toch nog een berg sneeuw voor jullie zodat jullie dit nog even meemaken. Wij zijn het wel zat hoor als ik eerlijk ben.

Nog een paar fijne dagen en een behouden thuiskomst gewenst.

Liefs, Wilme