een hete week

29 januari 2010 - Mandurah, Australië

Dank je wel lieve mensen, voor jullie reacties op 'Albany' en de foto's ! Het is nu vrijdag , een hete week is bijna voorbij , morgen gaat de temp weer wat naar beneden . We hebben ons trouwens prima vermaakt , met nuttige en met vakantiedingen , en dat laatste kan ook erg 'nuttig'zijn , vooral als je de dag er voor nog hard gewerkt hebt .Op dinsdag zijn we naar Rockingham geweest , het was een 'public holiday; (Happy ) Australia Day', om precies te zijn . Het was erg druk aan de boulevard , maar ook heel leuk om te zien . We hadden het zicht op de zee , en op al die versierde (jonge) mensen die voorbij trokken , we hadden koffie mee , en sandwiches ,en hebben er heerlijk gezeten door die frisse wind vanuit zee . Morgen is het plan om weer samen met Rolf en Chris weg te gaan, we gaan varen op de Swanriver , en stoppen dan bij een mooie aanlegplek . De komende week gaan we met verschillende vrienden hier ten afscheid nog een dagje weg . We hebben nu 3 uitnodigingen in het vooruitzicht , een apart idee toch wel , dat het bijna voorbij is en dat je elkaar dan ook niet meer ziet . Heerlijk dat contact zo gemakkelijk is geworden d.m.v. email en telefoon ! We doen wel weer verslag !  Een goed weekend , en lieve groeten van ons ,Andries en Trudy (zal kijken of er nog wat foto's meewillen ?)

1. Dees:
    29 januari 2010
    Veel plezier de laatste weken, geniet er nog maar even goed van! Heel veel liefs en wie weet tot snel!?
    Dees
  2. guust:
    29 januari 2010
    je had het in een vorige bericht over een vetplant. de verwarring is begrijpelijk, maar de afgebeelde plant is een Wolfsmelk (Euphorbia), en wel de Zeewolfsmelk, mooi aan de zeekant langs de duinenrij staand. deze soort komt ook hier voor, o.m. in de Kwade Hoek op Goeree. die roze planten zien er uit als een soort Anjer, het zou Zeepkruid (Saponaria) kunnen zijn. overigens, het zweet parelt me spontaan van het voorhoofd als ik jullie verhalen lees, t zal straks weer wennen worden
  3. sanya:
    hallo,
    nog een paar weken in Australie, en dan is dat half jaar al weer voorbij. Ik heb net me eerste gala achter de rug. Echt leuk!!. De foto's zien jullie nog wel.
    Laura
  4. sanya:
    29 januari 2010
    dag lieve pa en ma, fijn dat de temp wat beter word, hier gaat de temp ook naar beneden, maar dat is juist niet fijn! tis hier zoooo koud! veel plezier morgen met het varen!
    liefs, ook aan Rolf en Chris, An en Hen
  5. Jeanne de Roon:
    29 januari 2010
    Heel veel plezier lieve mensen! Geniet er nog maar van! Groeten een liefs aan allemaal!
    Jeanne
  6. Coby en Roel:
    29 januari 2010
    Hallo zonnetjes,Terwijl hier zo nu en dan de sneeuw nog naar benedenvalt, daalt bij jullie de temperatuur.Hier is het voorlopig
    nog winter.Welke datum komen jullie terug? geniet ze nog!
    Ontvang onze hart. groeten en tot later..RoCo
  7. Rens de Roon:
    Lieve mensen,
    Eindelijk, eindelijk, een bericht van broer en zwager Rens. Heb 4 weken zonder computer gezeten en volgde de berichten dus via Jeanne en Wilme. Onvoorstelbaar dat het eind al weer zo'n beetje (nou ja) nadert. Vast staat dat je hier niets gemist hebt. Van anderen hoorde je al hoe ellendig het hier qua weer is. Ik zit nu in m'n "nieuwe" huisje, geen CV, dus steen- en steenkoud! Maar het is wel leuk. Begin ook weer een beetje overeind te krabbelen. Nou, ik hoop dat jullie je nog te pletter genieten (=beeldspraak) en zorg dat je behouden terugkeert.
    Liefs Rens
  8. Wilme:
    30 januari 2010
    Net wakker wordend en naar buiten kijkend zie ik dat het pad langs mijn kantoortje weer helemaal maagdelijk wit is met een laag sneeuw die alles weer (met wat er aan de zijkanten nog lag) egaal dik wit maakt. Het houdt maar niet op. Hier nog steeds geen werk, nadat er weer een volle week gewerkt is tussendoor, dus dat schiet ook niet op.

Maar geniet nog maar lekker van de laatste lootjes en tot horens maar weer.

Liefs, Wilme

Ps. Jeanne en ik zijn gisteren in Rens zijn nieuwe huisje geweest: schattig hoor. In de kamer heeft hij een buiskacheltje (op gas) en dat geeft echt veel warmte hoor. We hebben hem gelijk geleerd dat hij er gedeeltelijk op kan koken dus hij blijft daar wel ontdooid. :-)
  9. sanya:
    30 januari 2010
    lieve opa en oma, hoe gaat het met u? met mij goed. Ik heb een hamster en hij heet Muffin en is heel lief. Als u terug komt moet u hem maar zien.
    er ligt sneeuw buiten, misschien maak ik nog wel een sneeuwpop vandaag.
    we hebben nu een muur in de woonkamer, heel mooi!
    over een paar weken komt u weer terug, heeft u daar zin in?
    liefs en groetjes van sanya
  10. Hettie:
    31 januari 2010
    Ha lieve peerents,
    jullie zouden de tijd wel willen stilzetten, denk ik he? Niet te geloven dat er alweer bijna een half jaar voorbij is. Leuk om zo met beeld jullie verhalen te kunnen volgen. Als jullie weer thuis zijn, kunnen jullie er een vakantie-fotoboek van laten maken, samen met de foto's die jullie hier niet op konden zetten! Een mooie manier om alles nog eens te herbeleven en op een rijtje te zetten.
    Veel plezier nog en liefs van Hettie