vervolg; 'na de vakantie'

17 november 2009 - Mandurah, Australië

lieve mensen , daar in het steeds kouder wordende Nederland , we scheven al dat we dat huren van een caravan niet meer gaan doen , te duur en vooral ook te omslachtig . een andere manier is ons aangeboden door Andries'broer Ian , hun kinderen hebben iets wat we mogen gebruiken , nu nog even plannen wanneer . Ian oudste dochter Francis wist trouwens precies hoe oud onze Anneke is , (ze zijn bijna even oud )en vroeg ons met warme belangstelling naar haar en naar foto's . We zullen haar mailadres en de foto 's die we namen van dit gezin doorsturen naar Ann, en Francis wil heel graag een foto van jullie terug ! Vrijdag na die mooie dagen aan de Indische oceaan, had ik weer een afspraak op zoiets als Vluchtelingenwerk met een (zeer onaardige) advocaat . Gelukkig was onze schoondochter Chris er bij . Al met al waren we daar meer dan 2 en een half uur ! En dan het huiswerk wat je meekrijgt .... we denken dat dit allemaal onderdeel van een ontmoedigingsbeleid .En op al die formulieren die nu weer moeten worden ingevuld staat dat alles precies moet kloppen . Dus dingen uit het verleden b.v. daar kun je geen slag naar slaan / naar raden vriendelijk gezegd . Je wordt bedreigt met gevangenis straf als je dat zou doen en dat wordt ontdekt , en dan is ook gelijk de mogelijkheid van emigratie verkeken natuurlijk .... Op zaterdag zijn we met Rolf Chris en Laura enkele uren naar het strand in Rockingham geweest , en daar koffie gedronken , even daarvoor had ik nog een bananen / noten koek gebakken , die was nog warm toen we hem opaten . Zondag zijn we in de morgen voor het eerst hier naar de Christelijke Gereformeerde Kerk geweest , niet eens zo heel ver rijden, een half uur. En 's middags zijn we weer naar de Free Reformed Church geweest . Dat blijven we ook doen , we willen graag dat vasthouden vanwege onze kinderen/ kleinkinderen hier , maar meer nog vanwege onze eigen banden er mee ! Because ,omdat we wat verder weg wonen niet vallen onder de gemeente waarbij Rolf en zijn gezin horen , we zien elkaar 's zondags dus meestal niet ! Maandag; Andries ging Rolf helpen met zijn werk , ergens in een plottenarea, mooi daar , grote huizen met zwembaden , en genoeg ruimte om je heen. En , oja , zaterdag nog voor ons ieder een flynet , of te wel vliegennet gekocht . Het is bar op het moment , hoewel aan de zee niet zo , daar waaien ze wel weg . Kennen jullie dat grapje over Australiers ? Dat het zulke aardige mensen zijn die zo veel zwaaien naar anderen ?! Nou dat is meer een kwestie van vliegen wegbonjouren dus .... kijk maar voor hoe dat er uit ziet naar de foto's straks . Zelf ben ik  op maandag er ook op uit gegaan met die zware auto van Andrei, daar was ik snel aan gewend gelukkig . Ik ging o.a. naar een therapist zoals dat hier heet , 'k had wat gezondheidsvragen , die zijn  deskundig beantwoord moet ik zeggen . En nu vragen we ons af wanneer we dan weer even naar die camping bij de zee zullen gaan, graag nog vóór 15 december , want dan begint de grote zomervakantie hier in W.A. en dan is de rust daar ook weg , dat zeiden ze op de camping(eigenaar) en dat zagen we al op die ene zaterdag ; veel jongelui op 4 wielige motoren , op zondagmiddag was alles gelukkig weer stil ! Na de kerst hopen we trouwens nog zuidelijker te gaan naar Albany , misschien doen we nog wat samen , maar we laten elkaar vooral vrij , anders is het geen vakantie !Ik gauw nu de foto's er op zetten , ik hoop dat er voldoende 'lijn' verbinding is ? Veel lieve groeten weer van ons , jullie Andries en Trudy

1. Jeanne de Roon:
    17 november 2009
    Wat een schitterend strand zeg en dat helemaal voor jullie zelf!
    Hele leuke foto's, ik herkende Anne gelijk!!
    Ik ben lekker de eerste met een reactie!
    Druk druk heb ik het, de muur tussen mijn kamer en logeerkamer is er uit, nog wel een puinhoop, maar een heerlijke grote kamer heb ik nu! Ik stuur wel foto's op als het klaar is!

Liefs Jeanne
  2. Ineke en Henk Henzen:
    17 november 2009
    beste Trudy en Andries, We waren aangenaam verrast dat we Andries hoorden. We herkenden zijn stem niet. Wat moet dat worden als jullie DV februari weer thuis hopen te komen. Dan zullen wij ons aan elkaar moeten voorstellen. (grapje)
    Wij vinden het fijn dat jullie zo genieten. Jullie zullen zo langzamerhand ook wel erg bruin worden.
    Veel fijne dagen toegewenst.
    Ineke en Henk
  3. Coby en Roel:
    17 november 2009
    Leuk dat we ook de foto's kunnen bekijken.Vandaag
    zijn we de hele dag op stap geweest.Naar Raalte_ Kampen
    en Zwolle.Zo zijn we weer een dag van de straat,he?
    Geniet van alles en werk je niet inde nesten!
    Hart.groeten RoCo
  4. Andries:
    18 november 2009
    Nee , we moeten ons niet in de nesten werken , dat is op het moment heel erg aan de orde wat de hulp betreft die we geven aan dat vluchtelingenechtpaar ! Ook de advocaat waarschuwde ons daarvoor . Het is afhankelijk van wie wij 'achter loket' treffen .
    En dan voel je weer hoe wij geen minuut moeten vergeten dat we in Gods weg moeten blijven , ten eerste , dus eerlijkheid vóór alles , en vervolgens het helemaal van Hem verwachten , dus ook maar geen moment iest doen in eigen kracht , biddend er door heen dus ! Maar dat is ook weer zo'n weelde ... met de Here voorop dus ... En bruin worden , nou nee , de zon is te heet , en nu je geloofd het niet , het is ook heel ongebruikelijk , maar het stort en stormt van de hemel , Thuis zitten en boodschappen doen , meer niet een paar dagen , ik ben wel heel blij met de temp. 22 graden , héérlijk l En we zien uit naar de foto's jeanne van je verbouwing , o, ik hou van verbouwen , raar mens toch , ikke , Trudy
  5. Ina de Lange -Hein:
    18 november 2009
    Hallo.
    Mooie foto's. Als het kan graag een reactie via onze e-mail. Het betreft over pa. Niet iets heel ernstig maar wij willen jullie wel even laten weten hoe het met hem gaat. Hij is momenteel niet thuis n.l.
    Groetjes Ina
  6. sanya:
    20 november 2009
    wat leuk ook om die foto's van pa's broer Anne te zien, een oudere versie van pa, hij is toch ook ouder? anders ziet er in elk geval wel zo uit! ;-)
    leuk die foto van Francis, ze heeft ook een echt Koens gezicht, ik zie Hettie, Janine en Rolfs Laura wel in haar. Grappig hoor, ik heb haar een foto van ons gestuurd! fijne zondag, liefs Anneke
    ps wij gaan lekker een weekendje weg met het gezin!