weer thuis in Mundijong !

14 november 2009 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal , daar zijn we weer !  Het is nu zaterdagavond 14 november . Bedankt voor jullie reacties en aanmoedigingen . We hebben onze laptop thuisgelaten omdat het om vakantie ging, en dat was het gelukkig helemaal . Zo wonderlijk eigenlijk dat je wanneer je niet echt rondtrekt , en gewoon ergens (tijdelijk)woont , je toch eerst moet gaan reizen en trekken , in ons geval met een caravan , om dat vakantie gevoel te krijgen. Het was een beetje kort , 6 dagen ,maar we wilden het  eerst eens even proberen , ook omdat het nogal duur is . We zijn dus vorige zaterdag  zuidwaarts gereden , naar Myalup, aan de Indische Ocean , waar sinds een jaar (?) ongeveer Ian en Ineke  wonen , Andries' broer en zijn vrouw. Daarvoor woonden zij schuin tegenover onze kinderen in Armadale. Myalup is een klein mooi plaatsje (zelfs geen bakker) , met sterk op en af gaande wegen. De camping was verrassend mooi gelegen , in terrassen en twee minuten van zee ! Dus als je even bij de caravan zat hoorde je ook daar de branding . 's Morgens vroeg gingen we een strandwandeling maken , een geweldig idee was het om over de ocean te kijken en te weten dat aan de andere kant Afrika ligt . Het strand is mooi daar , intiem haast, ook door mooie duinen (mooi begroeid), en na een eind gelopen te hebben zagen we een rivier het strand op stromen . Er was een hele brede opening tussen de (hoge) duinen, daar achter waren nóg weer andere hoge duinen , en daar tussendoor slingerde zich die helder blauwe rivier , zo de zee in ... en wat ook zo heerlijk was , we waren er alleen ! Het hele strand voor ons beiden , wat een weelde. We waren na onze aankomst toen alles stond meteen even naar Ian en Inky gegaan , en daar meteen gebleven voor eten , erg leuk om hen weer te zien in die heel andere omgeving ! 's Zondags gingen we naar een plaats verder op Bunbury , waar we na de kerkdienst ook verschillende Z. Afrikaners , die we kennen van vroeger , hebben ontmoet ! Voor de insiders , het waren Jan en Erik van den Dolder met hun vrouwen , enz. En niet te vergeten de kinderen van Ian en Inky: Francis , Theresa, Stefany , Ralf en William . Door allemaal zijn we heel warm begroet, en na de zondag zijn we verschillenden van hen thuis gaan opzoeken . Allemaal wonen ze in mooie grote huizen , totaal anders als in Nederland, leuk om dat te zien . We hebben van iedereen foto's genomen , dus deze keer is er veel te bekijken !(ha ha). Maar ik zeg nu eerst even , wordt vervolgd , want daar komt Rolf binnen lopen , wat een verrassing ! Jullie tot later , en dan ook de foto's hoor ! Lieve groeten iedereen , en een gezegende zondag , Andries en Trudy

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hettie:
    14 november 2009
    Fijn dat het zo leuk was! Het klinkt ook heerlijk, aan de oceaan, toch heel wat anders dan de Noordzee, laten we wel wezen. Blauw water en witte stranden? En was de watertemperatuur door de hitte ook wat aangenamer? Ik kan me voorstellen dat jullie gelijk gaan plannen wanneer je weer wilt gaan! :-) Leuk ook om Anne en Ineke en de neven en nichten te zien, lijkt me. En hoe beviel de caravan? Misschien kun je via andere kanalen (particulier) wel wat goedkopers regelen, is er daar niet iets vergelijkbaars als marktplaats?
    Nou, ik wacht het vervolg en de foto's weer af,
    fijne zondag ook en liefs van Hettie
  2. Ria van der Kooij:
    14 november 2009
    Waaaaaauw!!!
    Hier; kaal en druilerig....
    Binnen: kaarsjes, kachel, waxinelichtjes.
    Jullie wonen bijna in een andere wereld!
    Groetjes vanuit de stad waar sinterklaas vandaag beland is; Ria
    (Bedankt voor de update)
  3. Wilme:
    16 november 2009
    Ben heeeel benieuwd naar de foto's :-) en het is natuurlijk wel heerlijk zo'n klimaat. Het is hier (maandagmorgen) nu 9:41 uur en ik zit in ochtenjas achter mijn pc in mijn kantoortje. Kachel nog niet aan dus geloof me: mijn onderdanen zijn ongeveer bevroren. De houtkachel moet ik nu in de kamer nog aan gaan maken maar de zin ontbreekt nog even. Er moet zoveel.

Dus Anne heeft zijn naam aangepast in het verre Australië? Hoe oud is hij nou inmiddels?

Hoor jullie

Liefs, Wilme
  4. Andries:
    17 november 2009
    Ja , Anne , hier uitgesproken als Enn , is een meisjesnaam , in Nederland kan het voor jongens én meisjes. Lieve Wilme , even vragen aan Andries hoe oud hij nu is ....hij dacht 64 jaar nu !
    Straks wil ik de foto's gaan oplaoden / downlaoden ? what ever ,zoek het maar uit ...
    Liefs , Trudy
  5. Jeanne de Roon:
    17 november 2009
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, lieve Trudy en Andries, ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!
    Liefs Jeanne