de weken vliegen voorbij ....

8 oktober 2009 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal , we genieten erg van jullie reacties, laten we daar maar eens mee beginnen ! Want nu het bij jullie zo nat en donker begint te worden , heb ik toch wel enige schroom om weer te beginnen over die strak blauwe luchten , en weer naar het strand geweest ,met heerlijke temperaturen .... We benijden dan ook onze kleinzoon voor geen millimeter, nu zijn vertrek naar Nederland (op 23-10 ) zo dicht bij komt ! We hebben hem omstandig uitgelegd hoe de verwarming werkt , en waar exstra dekens liggen. Om nog maar niet te spreken over sneeuwschuivers , wanten en mutsen e.d.. Maar genoeg hierover , jullie willen verhalen horen vanuit downunder en dan zal je ze hebben ook ! Vanmorgen reden we al vroeg vanuit onze countryomgeving naar Armadale waar Rolf en zijn gezin wonen, een rit van 25 minuten. Een genoegen blijft die afstand . We rijden door een wijds , ruig en tegelijk liefelijk landschap . Rechts van ons die bergrug , daarvoor glooiende velden , met wat bos hier en daar , en ja zo anders dan elders op de wereld . Dat ruige dat overheerst , we hebben afgesproken , dat we de volgende keer de auto aan de kant zetten en het zullen proberen vast te leggen , wát nou zo typisch Australisch is . We zijn deze week druk bezig geweest om te zien waar we het beste een caravan kunnen huren . Morgen hopen we weer even bij zee te gaan kijken in Rockingham en daar is ook een verhuurderij , daar gaan we dan gelijk even langs . Voor diegene die via Google wil kijken waar we zitten , volgt hier een meer nauwkeurige omschrijving van waar we ons bevinden : de p.o. box is in het plaatsje Mundijong (Byford) , waar we wonen heet 98 Randell Road Mardella 6112.  Straks zal ik nog wat foto's downloaden van dat gezellige etentje bij de buren , (als ik dat nog niet gedaan zou hebben ) en wat foto's genomen vanuit de auto . Wij zijn trouwens deze zaterdag weer uitgenodigd samen met onze buren voor eten , en nu bij een uit Thailand afkomstig gemeentelid, die door haar huwelijk met een Hollander in aanraking is gekomen met het evangelie. Ik ga als ik genoeg moed heb verzameld even bij de buurtjes vragen of het niet aardig zal zijn voor de gastvrouw als ik vertel dat ik dat Thaische eten eigenlijk niet kan verdragen . (vanwege m'n door chemo gevoelige maag enz.) Ik denk dat ik dat zelf ook graag zou weten van te voren ...Bij onze buurman (ook Thais eten) mochten we kiezen , erg gekruid , en veel minder gekruid. Lieve mensen , ik ga met de foto's aan de gang . Voor jullie alle goeds en lieve groeten van Andries en Trudy in Australia .

1. Hettie:
    8 oktober 2009
    Poeh hee, het is wél Thais wat de klok slaat, inderdaad!
    Mooie foto's mam, wat leuk ook om de gezichten bij de verhalen van de buurtjes te zien!
    En nu moeten jullie natuurlijk boerenkool met worst en snert gaan maken als tegenprestatie!
    Blijf schrijven en foto's uploaden, het blijft erg leuk om te volgen!
    liefs van Het
  2. Jeanne de Roon:
    8 oktober 2009
    Lieve Trudy en Andries, gezellig even bij kletsen! Trudy schroom niet om over het mooie weer te vertellen en over de prachtige omgeving, want daar geniet ik alleen maar van!
    En er komt een tijd dat je jankend van ellende in de hitte zit te puffen en maar één wens hebt: lag er maar sneeuw en stormde het maar en was ik maar in Nederland gebleven!!!

Hele leuke en mooie foto's! Het ziet er allemaal zo prachtig uit en dat jullie het gezellig hebben kan je goed zien!

Succes met het huren van een caravan, ik lees wel of het gelukt is!! De hartelijke groeten en liefs van jullie zussie,
    Jeanne
  3. Wilme:
    9 oktober 2009
    Gisteren te druk om te kijken of ik mail had. De hele omgeving van de pc vreselijk opgeruimd (met m'n hulp) want het was niet meer om aan te zien. Stapels papieren en wat al niet meer. Mijn kantoor is altijd zo'n toevluchtsoord voor alles wat ik even uit het zicht wil hebben... leg maar even neer.

Dus ik zit nu (05:03 uur, Lammert is al weer drie kwartier onderweg naar zijn werk) in een keurige omgeving met naast me de hond op een bureaustoel en boven mijn pc op een plank met kussen de kat, alles weer te lezen en te bekijken.

Gisteren was het hier een prachtige dag met zon en toch wel hele tijden de deuren open... dus weer een bof.

Leuk om te zien op de foto van het eten bij de buren dat zij ook van die vierkante borden hebben die je hier bij ieder kookprogramma ziet. Niets nieuws onder de zon.

En nu ga ik eens even googelen op alle genoemde plaatsen.... tot later!!

Liefs, Wilme
  4. Luuk en Sieny Pierik:
    19 oktober 2009
    Een goede tijd in Down-under; het wordt hier al mooi herfstweer.
    Vorige week hebben we Paul Ndambuki, de dokter uit TwY op bezoek gehad; van David Kimanthi ontvingen we een uitgebreide email; we nemen aan dat jullie die ook ontvangen hebben. Paul Ndambuki is vorige week donderdag vader geworden - zijn dochter heeft Shalom - dus David en Rebecca zijn opa en oma.
    Met Rebecca gaat het goed. Hoe gaat het met jullie ?
    Een hartelijk groet - Luuk en Sieny