Albany

12 januari 2010 - Mandurah, Australië

de dagen dat we naar Albany hopen te gaan staan voor de deur ! Hier op de plek waar we wonen zal dan een familie komen logeren , om te passen op het huis e.d. , een pretiig idee . Met ons vertrek naar Albany ontlopen we ook het komende erg hete weekend , en in Albany is het wel 10 graden koeler . Rolf en Chris nemen hun boot mee , waar we afgelopen zaterdag om 'proef te draaien' al mee zijn weggeweest. Wel hier in de buurt, aan de oceaan, (Waikiki )vanwaar we naar een eiland zijn gevaren, door glashelder water , helemaal niet diep . Net iets voor mij, want als het dieper wordt , dus echt de zee op dan denk ik dat ik me lekker op het strand installeer hoor . Want vanaf m'n kinderjaren ben ik bang voor diep water , niks meer aan te doen ..... Albany is een prachtig plaatsje aan de zuid/westpunt (pal) aan de kust . Een prachtige kust , met hoge rotsen , en er is ook een mooi wandelpad voor kilometers nu aangelegd zodat je a.h.w. rond het stadje langs de kust kunt wandelen . De eerste vijf dagen zijn we met ons vieren , en de volgende dagen komen de twee jongste kinderen ook naar Albany . En dan gaan Rolf en Chris daar naar een andere vakantieplek , echt helemaal aan de zee . Dan kunnen Joel en Liza met hun surfplanken of what ever , zo vanuit hun huisje de zee induiken . Wij komen dan ,als bejaarden , wel op onze tijd die kant uit ! Ik moet even denken aan de verschillen nu tussen hier en Nederland . Ik bedoel niet die 7 uren , maar het klimaat en de temp. momenteel ! En ik moet zeggen dat ik tot nu toe blij ben dat wij deze winter in Holland mislopen ... Wij wensen jullie veel eenswillendheid met jullie omstandigheden ! O, wat gemeen toch he , want ik weet dat het b.v. afgelopen maandag mooi zonnig winterweer was, en dat verschillenden dat heerlijk zeggen te vinden . (ja, wat moet je anders ?) En we geloven jullie . We sturen nog een paar foto's mee nu , maar we hopen na Albany weer nieuwe voorraad te hebben ?  Lieve groeten voor jullie allen , Andries en Trudy

1. Jeanne de Roon:
    12 januari 2010
    Wat een gezellige foto's!! Je haar is leuk Trudy, het staat je goed!
    Een ook zo fijn om de kinderen te zien, Rolf lijkt wel een echte zeeman en Chris, geweldig om te zien!
    Een hele fijne vakantie hoor , geniet er van, liefs van jullie zussie Jeanne
  2. Dees:
    12 januari 2010
    Wat een fantastische foto's! Echt geweldig genieten lijkt me! Wij zitten in meters sneeuw, ook leuk :D
  3. sanya:
    12 januari 2010
    inderdaad, die permanent is goed gelukt, niet een enorme krullebol, maar juist goed, toch?
    heerlijk hoor, die verhalen over vakantie vieren en het strand!
    Er zijn inderdaad mensen te vinden in Nederland die het winterweer heerlijk vinden, maar ik hoor daar niet bij, ik lees met jaloersheid over zon zee en strand ;-)
    veel plezier in Albany!!

veel liefs Anneke
  4. gerard en janny:
    lieve mensen,

Wat een mooie tijd maken jullie daar mee.
    Zon zee en strand zijn ook dingen die wij mooi vinden.
    Maar deze schilderachtige sneeuw hadden we ook niet willen missen. Vanmorgen twee reeen in het bos gezien. Ja en dat in Zwolle.
    Elk jaargetijde heeft toch zijn prachtige dingen.
    Hitte, ja daar kun je je niet tegen kleden, tegen kou nog wel.
    Wat een verschil, jullie gaan naar Austr. om de winterkou niet te hoeven meemaken, en nu gaan jullie naar een plek waar het minder warm is. Byzonder. Maar de foto,s zijn ook byzonder, heerlijk relaxed.
    Als ik jullie zo relaxed zie, dan denk ik is emigratie naar Australie niet iets voor jullie?
    Prachtige bergen, de oceaan, het weer, danook nog jullie oudste zoon en andere familie daar.
    Heel veel redenen om daar te zijn. Wel jammer, dat we dan niet even naar Emmeloord kunnen gaan om jullie daar te bezoeken.
    Maar sorry, mijn schrijven slaat een beetje door.
    Geniet nog lekker daar, want de tijd gaat snel, wat is jullie terugkomdatum of hebben jullie een open ticket.
    Want de winter duurt nog lang, wel tot en met februari dat is de voorspelling tenminste, men denkt zelfs dit jaar weer een Elfstedentocht te houden.
    Nou lieve mensen nog een hele fijne tijd daar en tot wederhoren.
    Liefs van Gerard en Jans.
  5. Wilme:
    15 januari 2010
    Veel plezier voor de komende dagen maar weer. Hier wordt door het opzij scheppen van de sneeuw de bergen al hoger en hoger. Maar één ding is zeker tegen de zomer zijn die bergen weggesmolten.... :-)

Liefs, Wilme
  6. Ineke en Henk Henzen:
    15 januari 2010
    Beste Trudy en Andries,
    Hoewel we met Kerst niet echt jaloers op jullie waren (de hitte) en het niet hollandse kerstgevoel, voelen we nu wel dat wij toch de warmte die jullie nu hebben beginnen te missen. De winter heeft voor ons nu lang genoeg geduurd. Wij kijken nu weer vooruit en hopen DV 17 februari 2010 voor 15 dagen naar Israel te vertrekken. Wij zien er naar uit.
    De afgeloppen week hebben we een week in Borger Drenthe in een huisje gezeten. Veel sneeuw en koud. Wanneer jullie DV weer in Holland hopen terug te komen gaan jullie in ieder geval de lente weer tegemoet. Misschien is dat een (schrale) troost.
    Veel liefs van Ineke en Henk