zondag 3 januari 2010

3 januari 2010 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal ,het is nu overal waar je komt airco wat de klok slaat ! In de kerk vanmorgen weer, daarna op bezoek bij vriendelijke mensen . En als we thuis komen , snel de airco aan want je valt flauw van de hitte . We zeiden dat dit wel de heetste dag is tot nu toe . Als je buiten komt valt de trillende hitte over je heen, binnen blijven dus. Of vroeg naar de zee rijden en daar onder de bomen / palmen ontbijten dat is  heerlijk. Wij hebben weer met plezier jullie reacties gelezen , en we zien het dan helemaal voor ons ; Nederland , oudejaarsavond , het soms prachtige vuurwerk , de kou , de rommel op straat de 1ste januari . En dan het getal van het nieuwe jaar , de twee nullen zijn er uit , met de  1. er nu in, indrukwekkend ! Hier zijn we tussen de bedrijven door bezig ons voor te bereiden op 10 dagen vakantie naar Albany dat ligt op de zuid/west punt , ongeveer 5 uur rijden . Onze zoon Rolf heeft een 4 persoons visbootje gekocht , waar Rolf  en Andries samen nog wat aan moeten knutselen . We zijn met z'n vieren aan het eind van de dag die boot gaan ophalen , ergens aan de kust (Waikiki om precies te zijn )en hebben heerlijk op het strand  koffie gedronken . Het voordeel van Albany is dat het heel wat koeler is dan Peth en omstreken , dat is op zich al een prettig vooruitzicht . Maar het is er ook echt prachtig aan natuurschoon ,dat kun je begrijpen op zo'n kustpunt van dit continent. Net als hier ,is ons in Albany het gebruik van een huis aangeboden . Maar we hadden al op een camping gereserveerd , en dat geeft toch altijd wel het meeste vakantiegevoel . Bovendien is het een deel van een groot huis waarin een wat eenzame vrouw woont , en dan weet je het al wel , dan gaan we ons verplicht voelen . En het is nu juist de bedoeling om een dag of 10 geen verplichtingen te hebben . We gaan die lieve mevrouw wel even opzoeken hoor en haar bedanken . En verder raken we al aardig ingeburgerd , als we ergens lopen dan spreken mensen ons aan , dat heb je natuurlijk vooral als je 's zondags naar een kerk gaat , heel prettig allemaal . We gaan nog al eens naar de zee , je woont er hier dicht bij . We zijn ook weer naar die oude havenplaats Fremantle geweest , Andries heeft heerlijk onder een overkapping aan de haven gezeten , terwijl ik wat rondzwierf in exotische winkeltjes , (waar ondanks de airco het water in straaltjes over je rug loopt !)  'k Heb m'n haar ook laten permanenten , (even voor de dames ) de 'sprong' was wel griezelig hoor , maar nu ben ik er blij mee vooral met het oog op de vakantie  . Ik zal Andries vragen er een foto van te maken . En op ouderjaarsavond waren we uit de kerk uitgenodigd , we zouden gewoon thuis de avond doorbrengen en op tijd gaan slapen , maar het was toch wel even leuk om met anderen samen te zijn , oliebollen te eten , en ook weer wat boeken te mogen lenen !!! Dinsdag a.s. hebben Laura (onze kleindochter) en ik afgesproken om naar het centrum van Perth te gaan , we zullen wel met de trein gaan vanuit Armadale , leuk ,zo samen met haar, en ik was nog niet wezen winkelen in Perth deze keer . Vanavond gaan we onze buren feliciteren met de 9de verjaardag van hun oudste zoontje . Het zwembad wat zij hebben laten bouwen , met een terrras er om heen en een braaikeuken , is nu klaar . Andries heeft gisteren lekker gezwommen . En intussen vliegt de tijd voorbij . Als we terugkomen van Albany , dan hebben we nog één maand , niet te geloven dat het halve jaar dan al bijna voorbij is . Maar we leven per dag , en dan zijn het er nog een heleboel ,gelukkig . Lieve mensen , van harte nogmaals een gezegend nieuwjaar gewenst , en hartelijke groeten vanuit down under . Andries en Trudy

1. sanya:
    3 januari 2010
    wat heerlijk dat jullie zo genieten! Van het weer, van de omgeving, van al die leuke mensen daar, van (klein)kinderen, dat zullen jullie wel enorm gaan missen!
    en dan zomer he, ook al is het heet, het klinkt zoveel beter dan die kou hier!! fijne tijd in Albany gewenst!
    veel liefs hen en an
  2. sanya:
    lieve opa en oma
    wat een leuke foto's! en nog gelukkig nieuwjaar.
    met mij gaat het goed. met u ook?
    heeft u heimwee? want ik mis u wel!
    liefs sanya
  3. sanya:
    Hallo opa en oma

Mooi dat jullie zo'n fijne tijd in Australië hebben, hier in Nederland is het flink koud dus ik zou ook best in Australië willen zitten. Ik hoop dat jullie een mooie vakantie in Albany zullen hebben.
    De foto's zien er mooi uit!

Liefs Mark
  4. Wilme:
    4 januari 2010
    Hai liefies,

Het idee van die hitte, zou niet echt mijn ding zijn maar een de helft zou ik er wel van willen hebben :-). Het heeft hier in Zwartemeer nog veel meer gesneeuwd dan bvb bij Jeanne in Hoogeveen, een klein stukje verder maar.
    En qua vriezen zit het voor ons natuurlijk helemaal niet goed want Lammert kan zo niet aan het werk en door de kerst en daarvoor ook al een week dat er geen werk was op één dag na is dit de vierde week zonder werk. Dat is voor een zelfstandige niet zo lekker. Daarnaast door de crisis wordt er zeer langzaam betaald... gaat lekker dus. Vandaag maar eens beraad houden hoe dit verder moet. Als jullie vanuit Australië ideeën hebben hou ik me aanbevolen (grapje).

Nou blijf maar stil zitten met die hitte en straks voor jullie vakantie heel veel plezier gewenst.

Liefs, Wilme
  5. Jeanne de Roon:
    4 januari 2010
    Lieve Trudy en Andries, wat een gezellig verslag! Ik kan het me haast niet voorstellen dat jullie het zo warm hebben! Vannacht was het in Hoogeveen - 12! Een dik pak sneeuw ligt er overal en het is echt koud! Winter dus, maar wel gezond weder en goed voor al het ongedierte zullen we maar zeggen!
    Fijne vakantie hoor, wat vliegt de tijd, over 2 maanden zijn jullie al weer in Holland:-)
    De groeten aan iedereen!
    Liefs van jullie zussie Jeanne
  6. Laman:
    6 januari 2010
    Hallo oom Andries en tante Trudy!

Gellukig nieuw jaar!

Leuk om te lezen dat jullie een leuke tijd in Australie hebben! Wij worden hier wel jaloers :) De autowegen, fiets- en voetpaden hier zijn net schaatsbanen, het sneeuwt een beetje, het gaat regenen en dan gaat het weer flink vriezen: geen leuke combinaties. Dus maar goed ook dat jullie daar zijn.

Nog veel meer plezier wensen wij jullie daar!

Jullie krijgen de groeten van iedereen.

Groetjes,
    Laman
  7. sanya:
    10 januari 2010
    hallo opa en oma

Natuurlijk als eerst wens ik jullie een gelukkig nieuwjaar!!
    En ik vind het leuk, om te lezen dat jullie, het zo naar jullie zin hebben. Hier is het erg koud, en verlang naar de warmte!!
    Leuk dat jullie daar nog een lange tijd kunnen genieten. Het lijkt me ook heerlijk om lekker naar het strand tegaan!!
    Ook vind ik het leuk dat jullie daar ook op vakantie gaan. En meerdere plekken bekijken.
    Ik hoop dat jullie daar nog een leuke, fijne tijd zullen hebben.
    En daarna natuurlijk ook weer veilig terug komen.

Groetjes Laura