inhaalmanouvre

17 oktober 2009 - Mandurah, Australië

Lieve allemaal ,

Het wordt wat de weblog betreft weer hoog tijd om verslag te doen . En ik durf het haast niet te schrijven , de reden dat jullie zo lang op een droogje moesten zitten , is drukte , ja je leest het goed , we hebben het (te) druk, en dat in onze vakantie ! We gaan er dan ook snel een punt achter zetten op deze manier , want dat hou je gewoon niet vol, en leuk is het al helemaal niet . Intussen is het hier zo warm geworden dat we de airco er bij hebben , heerlijk dat er zo iets bestaat , zodat je toch kunt doorgaan in huis met je bezigheden ,en vooral natuurlijk 's nacht goed slapen . We zijn nog niet echt achter het huren van een caravan geweest , teneerste omdat het hier twee weken schoolvakantie was. (de meeste caravans waren in de verhuur) , maar ook omdat we even wat gebeurtenissen wilden laten passeren zoals, een paar maal een bezoek aan een Lympoedeemtherapeut voor mijn arm . Het naaien van een paar jurken voor (kleindochter)Liza' s schooltoneelavond (Calvijn). En het afscheid vandaag van Kleinzoon Andrei , die de komende vrijdag als alles goed gaat , vertrekt voor onbepaalde tijd naar Nederland ... Ook zijn we bezig voor een Emmeloords gemeentelid/ asielzoeker , maar dat had ik al geschreven ? Dat vraagt ook veel tijd , bezoeken afleggen , mailen , bellen ,enz. En alles brengt zo z'n eigen drukte en spanning mee . Waarmee ik maar wil zeggen , dat een half jaar weg zijn ook niet kan zonder goede planning , en goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning . Intussen ontmoeten we verschillende leuke en lieve mensen . En worden nogal eens te eten gevraagd hier en daar . Dat zorgt er ook voor dat ik hier en daar voor een boekenkast staande , mooie lectuur tegenkom , zodat ik steeds genoeg te lezen heb , nu de tijd nog er voor nemen. En we genieten nodg steeds het meest van het gewone leven . Wat me bijvoorbeeld opvalt is dat er hier zoveel mensen zijn die voor zichzelf werken . En hoe ontspannen dat er aan toe gaat ! Je merkt dat ze lang niet alle dagen werken voor hun brood . Ze doen tussen hun verschillende opdrachten ook gerust een paar dagen dingen voor hun zelf . En dan kan het ook heel gemakkelijk worden geregeld om met vakantiegangers er een paar dagen op uit te gaan . Ook bij Rolf gaat dat zo , hij werkt hier en daar , en nu al weer een week aan zijn eigen huis . Kom je dan even langs dan is dat altijd relaxt , en een mooie gelegenheid om samen ook even koffie te drinken . Met Andrei net zo , dan zien we hem weer, en dan heeft hij die dag wat anders te doen , in elk geval niet zijn werk , dat kon blijkbaar wel een dag worden uitgesteld. En denk nu niet dat vader en zoon lui zijn , want ze werken als 'paarden ', maar ze kunnen ook heel goed er even mee stoppen . En dat doet erg ontspannen aan allemaal , kunnen wij nog wat van leren . Tussen haakjes , voor dames die casserol willen maken , dat is eigenlijk 'slow-cooking' , Rundvlees of lamsvlees in blokjes , samen met ui , wortel, enz. eerst aanbraden ,béétje water er bij, dan de deksel op de (zware) pa , zet het in de oven op ongeveer 100 graden , zo ongeveer 6 a 7 uur, je vind er allerlei recepten van op internet hoor ! Maar intussen is het weer bedtijd , misschien nog een foto downloaden , we wensen jullie een goede zondag, tot de volgende keer D.V. liefs, Andries en Trudy

1. Ineke en Henk Henzen:
    17 oktober 2009
    Ondanks de vele gemeende adviezen om uit te rusten valt het kennelijk toch niet mee om het rustige en beheerste tempo van de australiers aan te nemen. Pas op jezelf. Wij zijn twee weken met de caravan weg naar Epe (35 km van huis) Het weer is goed Heerlijk najaarsweer. Wij genieten ervan. Wij kunnen ons voorstellen dat je ook moe wordt van alle indrukken die je opdoet. Geef je ook tijd om die indrukken te verwerken en een plaats te geven. Wij gaan ervan uit dat met Andries ook alles goed gaat. Wij vinden het leuj dat jullie je verslag ondersteunen met af en toe wat foto's zodat wij ook een indruk krijgen hoe het bij jullie is. Wij lezen wellicht in het kerkblad als jullie kleinzoon in Emmeloord is gearriveerd.
    Bij ons gaat het verder goed. De hartelijke groeten van ons beiden en Gods Zegen over jullie verdere activiteiten en belevenissen toegebeden. Hij is altijd bij je.
    Ineke en Henk
  2. gerard en janny:
    lieve mensen,

Wat leuk om jullie verslag te lezen, zo blijven we op de hoogte.
    Wat gaat de tijd snel he?
    Hier gaat alles goed, de herfst begint, de bladeren beginnen al wat te vallen en de bomen beginnen te verkleuren.
    Gerard is al weer druk aan het paddestoelen fotograferen.
    Hij heeft daar altijd zo,n plezier in.
    Bij Femke gaat alles redelijk goed, Na 8 weken plat liggen is de hernia redelijk genezen. Ze loopt nog bij de physio-therapeut.Het gaat gelukkig steeds beter.
    We hebben zoveel verjaardagen, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag, en de herfstvakantie begint. Misschien komt er nog een kleinkind logeren, we zien wel.
    We verbazen ons over jullie, druk druk druk, jullie genieten van alles en doe dat ook maar, want alles is zo maar weer voorbij.
    We volgen met belangstelling jullie doen en laten.
    Lieve groeten van ons
    en een gezegend weekend gewenst van
    Gerard e Janny en de groetjes daar!!
  3. Coby en Roel:
    17 oktober 2009
    Geliefden, Ook even een reaktie op jullie verslag.We hadden geen bericht verwacht,denkende dat jullie aan het touren zijn
    met de sleurhut.O,o,o, de tijd gaat snel,gebruik hem wel!!
    De cardioloog was tevreden over Roel,s toestand.Het waren wel weer andere dan jaren terug.In Dec. moet hij terug komen.
    Vandaag naar de verjaardag van ons achterkleinkind geweest.Veel hartelijke groeten en geniet ervan.RoCo
  4. Ria van der Kooij:
    17 oktober 2009
    Leuk om jullie nieuwste bericht te lezen. Hier de komende week wat ruimte voor andere dingen, vanwege de herfstvakantie. Ook ik moet zorgen dat de vakantie niet volkomt met van alles en nog wat. Dus we zitten in hetzelfde schuitje. Mmm weer eens een boek lezen...goed idee, bedankt!!!!
  5. Wilme:
    Dag liefies,

Over het feit dat jullie rustig aan moeten doen hoef ik niets meer te zeggen want dat hebben de vier schrijvers voor mij al gedaan.

Voor het geval je het toch nog niet begrepen zou hebben kopieer ik even voor jullie de omschrijving die op wikipedia van vakantie wordt gegeven:

Vakantie is een periode waarin een persoon zijn gewoonlijke dagelijkse activiteiten staakt, zoals bijvoorbeeld school of werk. Dit betreft een periode die (veel) langer is dan een weekend (waarin veel mensen vrij zijn), vaak minimaal een week. Werknemers hebben vakantie wanneer zij hiervoor vakantiedagen (of andere snipperdagen) inleveren, scholieren hebben vakantie wanneer hun school gesloten is.

Sinds ongeveer de laatste helft van de 20e eeuw wordt onder vakantie vaak verstaan dat er een reis wordt gemaakt. Mensen gaan, alleen, met vrienden, in groepen, of met hun gezin, naar een andere plaats, om daar andere ervaringen op te doen.

Einde Citaat :-)

Nou jullie doen zeker andere ervaringen op.

Heel veel plezier daar en genieten maar!!

Liefs, Wilme
  6. Jeanne de Roon:
    18 oktober 2009
    Ha lieve zus en zwager, fijn weer wat van jullie te horen! Heel goed dat jullie even wordt uitgelegd hoe je vakantie moet hebben!
    Van mij hoor je er niets meer over!

Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebt, dat proef ik wel uit het schrijven! Lekker eten, met de kinderen en kleinkinderen fijne dingen doen, geniet er maar van hoor!!

Heel veel liefs van jullie zussie Jeanne
  7. sanya:
    lieve ouders,
    na al die reacties (die van Wilme is wel het meest duidelijk) hoef ik niets meer over 'rust en vakantie' te zeggen!
    geniet van vooral rust! Ga lekker die caravan huren en koop een hangmat en ga heerlijk lezen, wijntje erbij...ik zou het wel weten!
    Zijn de jurken af van Liza? Ik zou er graag een foto van willen zien, als ze ze aan heeft! doe iedereen daar de groeten, liefs An