vervolg met hopelijk meer gelegenheid voor foto's

19 oktober 2009 - Mandurah, Australië

Lieve mensen , de zondag is weer achter de rug ! We hebben het goed gehad met weer fijne normale temperaturen ! Maar wel zonder internet weer , zodat ik niet de foto's kon sturen waarmee ik bezig was te downloaden , toen zaterdagavond de buurman zijn computer uit deed... en dan lukt het niet zoals jullie zullen begrijpen . Maar wat de zondag betreft ,'s morgens naar een Hollandse dienst in Zeewolde geluisterd , die Andrei alvast voor ons had gedownload . Het was een jonge dominee ; hij heeft hele mooie en vooral ondersteunende dingen gezegd . B.v. Filippenzen 4, wees in niets bezorgd , maar vertel bij alles  je wensen met een dankbaar hart aan God ! Dat kwam zó  op tijd voor mij , ik die me b.v.zo zorgen ging maakte over dat vluchtelingenechtpaar , waarvan de een in Nederland is terecht is gekomen en de ander hier, en die tot nu toe daarvoor nog geen gehoor hebben gekregen , wel van het kastje naar de muur .., en hoe moest ik dat dan gaan aanpakken ?!  Nou , gewoon , geloven dat God het echt wel gezien heeft dat het zo niet goed kwam zonder hulp , en dat Hij wel deuren zal openen . (tot zover Trudy)  Zondagavond zijn we op bezoek geweest bij ds Wilco vd Jagt en z'n vrouw Ellen. Erg gezellig. Vanmorgen druk geweest met vertalen voor het bezoek van vanmiddag aan de Austr. Immigr. Dienst ,door Trudy en Chris met Rosete. Ik heb, toen ze weg was wat gekeken naar het zwembad dat ze aan hier het plaatsen zijn. Lekker om naar uit te zien want zaterdag was het dicht bij de 40 graden, de warmste dag in oktober voor 11 jaar. We hebben de pannen met eten buiten gezet en even later was alles gaar ! Gisteren was het gelukkig 'maar'23 en dat zou het de rest van de week ook zijn. (gelukkig) We hebben nu wel last van de traditionele Austr. vliegen. Agressieve klevers. Ook hebben we, volgens optimistische autochtonen , nog steekvliegen te verwachten.  Voor de rest van de week hebben we ook al weer het nodige op het programma staan: donderdag zijn we uitgenodigd door de moeder van onze buurvrouw om te gaan golfspelen en lekker te gaan eten. Erg hartelijk. Vrijdag vertrekt Andrei, die moeten we natuurlijk ook uitzwaaien; zaterdagavond is Lisa's grote avond waar we ook naar toe gaan. En dan is er al weer een week om ! Can you believe it !! Verder moeten we zo langzamerhand deze week eens een caravan regelen en misschien nog een middag naar Fremantle. (tot zover Andries ) Het is inmiddels weer avond . Ik (Trudy) ben dus op pad geweest voor onze vluchtelingen , dit eerste contact met de autoriteiten was in elk geval bemoedigend . De volgende afspraak is over 14 dagen, wat een wijsheid , die rust had ik nou net nodig ! Verschillenden van jullie vertellen ons dat het al flink kouder wordt in Nederland ... gek dat een mens daar meestal toch weinig zin in heeft. Voor de warmte hier hebben we veel leuke tips gekregen , zoals vroeg naar het strand en daar ontbijten . Of 'smiddags naar het strand , dan draait de wind en wordt 'inlandig' , dat noemen ze de 'Fremantle dokter' dat moet heerlijk zijn met heet weer . Hebben jullie trouwens al gezien op de foto's wat een prachtige kust en boulevard ze hier hebben ? Vanaf het diep blauwe zeewater heb je eerst wit zand , dan iets hoger heb je een slingerend wandelpad parallel aan de zee , en dan begint een heerlijk grasveld met mooie bomen en palmen , barbeque plekken , en overkapte eettafels. De winkelcentra zijn ook zo overvloedig en mooi , en heerlijk koel natuurlijk . Er is hier een ware rage wat gezonde voeding betreft , alles kun je 'organic' krijgen tot bij de kapper toe ! Echt iets voor mij ( trudy ) natuurlijk, en wat bij alles zo leuk is , is dat de euro meer waard is dan de Australische dollar. Een keer in het winkelcentrum je zere nek laten masseren voor 10 dollar (6 euro) is nog wel te doen , en het hielp geweldig . Zoals ik al schreef , het gewone leven is zo anders en het leukst.... tot de volgende keer weer jullie, en geniet van de herfst (vakantie) , de herfst zo mooi in Nederland ! Andries en Trudy