na een wandeling

27 oktober 2009 - Mandurah, Australië

Lieve mensen , allemaal , weer hartelijke dank voor jullie reacties, speciaal die van onze lieve nicht Hanneke ! Jij boft zeg met je werk contract daar in Enschede , en fijn dat die operaties zo goed lukken voor Peter! Maar alle recties hoor , van (bloemen)vrienden , familie , school van Andries niet te vergeten, zijn geweldig , bedankt weer ! het is deze keer ook een bloemen verhaal , tijdens onze wandeling ontdekten we weer nieuwe bloeiers , en hebben dat snel vastgelegd , zelfs een foto van onszelf genomen , en heel goed gelukt . Dat zag ik onze kleindochter doen , toen we onze kleinzoon wegbrachten naar de luchthaven; Laur , Liza , en Andrei , de armen om elkaars schouders , en Liza in haar andere uitgestrekte arm/ hand , haar camera , en hup de foto was genomen . Dus daar moest ik aan denken , en zo namen we ons zelf op de foto , tijdens de wandeling . 't Ja ,aan een bok of geit kun je dat niet vragen , want mensen zagen we niet .... het is erg warm momenteel alleen door de hoge vochtigheid vandaag; 86 % . In Singapore (tropen) was dat vanmorgen maar 35%  , dus het was wel even doorzetten om toch even de benen te gaan strekken ! Ik ga nu de foto's downloaden, en die vertellen het verhaaltje wel verder, tot de volgende keer , veel liefs en goeds voor jullie , en tot horens van Andries en Trudy

1. Hettie:
    27 oktober 2009
    Poeh, dat klinkt inderdaad warm! Zo wordt een mens tenslotte ook gedwongen om zijn tempo aan te passen en dat is ook geen slechte zaak. Liefs!
  2. gerard en janny:
    Lieve mensen,
    Fijn dat jullie zo genieten van je verblijf in dat verre land. Verschil in temperatuur; hier is het momenteel 14 graden: erg prettig!

Jouw klavertje vier lijkt op: Witte krodde (Thlapsi arvense). In Spanje komt een soortgelijk bloempje voor met voor zover ik weet de naam: Diplotaxis erucoides.

Een van de gele bloemem zou Wondklaver (Anthyllis vulneraria) kunnen zijn, geel en ook wat pluizig.

Je weet wel: Mij spreekt de blomme een tale en al wat God geschapen heeft.

Shalom,
    Janny en Gerard
  3. Dees:
    Wat een leuke foto! :D
    Mensen, geniet zou ik zeggen!

Liefs, Dees
  4. guust:
    27 oktober 2009
    ik zie dat Gerard me al voor is geweest! Dat klavertje vier kan ik niet plaatsen. Wel de Wondklaver, die gele Vlinderbloemige met een wat donzige uitstraling, in elk geval een Anthyllis, denk ik. Ga zo voort, zou ik zeggen, wat is inspirerender dan al dat moois op veld, beemd en berm op te merken en vast te leggen. ‘k Ben beneuwd of jullie daar ook vlinders tegenkomen en of het lukt die te fotograferen. Blijf genieten, Guust
  5. sanya:
    27 oktober 2009
    wat Hettie zegt : pas je tempo maar aan aan de warmte! t was vast een heerlijke wandeling en leuk die foto van jullie saampjes! Ik weet niet of er een zelfontspanner op de camera zit, want dan kan het ook op die manier, camera op een hekje ofzo, even poseren en ook een foto van jullie samen!
    liefs Anneke
    ps ik heb uw vraag per post gestuurd aan H. te U. en bel morgen voor een antwoord!
  6. Jeanne de Roon:
    27 oktober 2009
    Ha lieve zus en zwagert, daar ben ik weer! Ik ben een week weggeweest, dus vandaar dat ik niet op je vorige blog gereageerd heb! Ik zie en lees dat jullie heerlijk genieten!
    Rustig aan doen vanwege de hitte, is niet zo erg denk ik!!
    Leuke foto's , fijn om het op deze manier mee te beleven!

Geniet maar hoor, tot blogs!!
    Liefs van jullie zussie!
  7. gerard en janny:
    Op het verkeerde been.

Guust is veel te vriendelijk voor mij; het verhaal van de Witte krodde klopt niet, verkeerde tekst bij verkeerd plaatje.

Het moet zijn Knopherik (Raphanus raphanistrum) waar jouw bepaalde bloempje op lijkt.
    De naam Diplotaxis erucoides klopt wel bij een gelijkend bloempje in Spanje.

Met nederige verontschuldiging.

Vrienden blijf genieten.
    Gerard.
  8. Coby en Roel:
    27 oktober 2009
    lieve vrienden,als er zulke deskundigen zijn houden wij ons
    maar van de domme!Volgens Roel is dat witte bloempje
    een anjer.Er zal wel kommentaar op komen.
    Al die warmte is goed voor de oude botten.
    Hier alles goed,zelfs goed gekeurd voor een nieuw rijbewijs.Co.
    Dat moet als je 70 wordt!Geniet ze RoCo
  9. Andries:
    28 oktober 2009
    ja hoor, Gerard, ga een beetje onze blog gebruiken om wetenschappelijke discussies te voeren met Guust !!
  10. Wilme:
    28 oktober 2009
    Hahaha echt weer Andries die reactie op Gerard. En op die foto sta je er ook echt wel met een eigenwijze snoet op :-). Vind ik btw ook wel erg leuk hoor om foto's van mensen en dus ook van jullie :-) (en niet veraf maar dichtbij) te zien. Maar zo heeft iedereen z'n voorkeuren.

Ik kom ook net van een wandeling terug die wat langer werd dan gedacht. Een eind verderop bij ons huis kun je langs het water (wat voor ons huis stroomt) naar de overkant. Maar ik dacht dat ik eerder weer terug kon naar mijn eigen kant.... nee dus! Rakkertje ligt nu volledig uitgeteld onder m'n bureau en ik zit even bij te komen voor m'n beeldscherm.

Toen we overigens langs dat water liepen keek Rakkertje opeens ergens naar, dus ik ook kijken. En hele grote prachtige paddestoelen. Die ga ik zo ook maar even fotograferen. Kan ik alleen niet bij dit bericht versturen geloof ik. Laatst probeerde ik ergens een foto bij te zetten maar dat lukte niet. Als iemand weet hoe het wel zou kunnen laat maar even weten.

Nou lieve kinderen geniet maar lekker en weer tot horens.

Liefs, Wilme
  11. Andries:
    4 november 2009
    'k heb je site bekeken Wilme , B&B , enig hoor zoals het er uit ziet , binnen en buiten ! IK wilde nog wat tips geven , maar dat komt nog wel , ik ga nu eerst eens even achter de laptop vandaan ,een paar úren zit ik er nu al achter , slecht hoor... liefs jij he , Trudy